Digitale toerenteller 1 tot 2500 RPM met snelheid alarm HELP!

G

Giorgia

Guest
Hallo iedereen
Ik ga het bouwen van een digitale tachograaf in staat om omwentelingen van 1 maatregel tot 2500 RPM met resolutie van 1 t
/ min en snelheid alarm op lage en hoge snelheid.
de as genereren 3 pulsen per omwenteling.
hulp, broncode en
/ of suggesties zijn van harte welkom
Groeten
Giorgia

 
Wszystko wskazuje na to, że wkrótce całe nasze otoczenie przeistoczy się w jeden wielki interfejs. Ściany, podłogi, sufity, blaty stołów, okna i pozostałe powierzchnie w domach i biurach zamienią się w interaktywny wyświetlacz.

Read more...
 
We wachten nog steeds op
Quote:

Beste vrienden, IdeaQuestion

Ik ga naar een PWM-controller ontwerp voor een 10 kW motor 220Vdc

de snelheid instelling wordt gevarieerd door een potentiometer

en de omgekeerde richting door een schakelaar / drukknop

niemand zal me helpen met schema's broncode etc..?Thanks in advanceGiorgia: D
 
Hoi,
U kunt gebruik maken van een 89C2051 zoals micro-en een van de timers te gebruiken als een 16 bit teller en tellen van de pulsen van 0.1 sec en ontvang tpm bydividing de graaf waarde 18.
Groeten,
Laktronics

 
Quote:

tellen de pulsen gedurende 0,1 sec en ontvang tpm bydividing de graaf waarde met 18
 
Anyway, wat is het moeilijke deel?Je hebt de pulsen (3 symmetrische puls per omwenteling), net buffer van de signaal tot digitale beperken, aangesloten op een microcontroller en een eenvoudig programma ...

Welk deel u dont begrijpen?

 
Hoi,
Mijn vorige bericht is onjuist, moet u de periode van de pols met behulp van een timer berekenen en de rpm te berekenen vanaf daar.Sorry voor de fout.FVM Bedankt voor uw suggestie.
Als T is de periode, krijg je een revolutie in 3T sec.
Dus je omwentelingen per sec = 1 ÷ (3T)
Omwentelingen per minuut = 60 ÷ (3T) RPM
Groeten,
Laktronics

 
Hoi,
Door de manier waarop uw project zal veel gemakkelijker als je een as encoder met 60 of een veelvoud daarvan, van pulsen per omwenteling zo kan krijgen dat een eenvoudige teller op micro zal de RPM RPM met een resolutie rechtstreeks.Omdat uw doel is alleen snelheid meten en Annunciatie, zonder terugkoppeling, is de meting van een dealy sec ook niet belangrijk.Ik zou zelfs zeggen dat het de moeite waard om een strobo reikwijdte maken met 60 of 120 markeringen op, gemonteerd op de as voor het genereren van de benodigde pulsen.

Groeten,
Laktronics

 
Doe niet zo vergrendeld in mentaal te 60/min.60/min is een geheel willekeurig relatie in de eerste plaats, en heeft weinig plaats in een microcontroller.Als u niet nodig RPS moet u niet doen door seconden.

Ongeacht van 60 of slechts 1 puls per omwenteling, maak uw telt / timing venster hebben een binaire relatie tot 1 minuut.Timing door 1/64th van een minuut en het doen van een eenvoudige verschuiving vermenigvuldigen is makkelijker en krijgt RPM net zo goed als correct timing 1 seconde of ,1 seconden etc en het maken van enkele willekeurige 60 relatie te laten werken.De timing venster hebben een directe relatie met binaire ongeacht de productie-eenheden zijn, iets anders introduceert volledig onnodige extra wiskunde in plaats van alleen verschuivingen ..

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top