digitale schakeling voor RS 485 RS 232 OMSCHAKELING

V

vsrinivas

Guest
Hi RS 485-protocol voor de seriële interface doel.
Maar in onze schakeling Ik heb alleen RS 232 compatibel.
Ik wil conversie circuit voor.

Hallo,

RS485 is geen protocol, maar een fysieke laag.
Het is eigenlijk een Differentiële lijntransmissieapparatuur zoals Ethernet.
Er is een TX & TX-samen met RX en RX-.

Voor conversie naar de RS232 u zou moeten omzetten van deze diffential signaal naar een Single ended signaal.Er zijn veel Transceivers beschikbaar voor deze uit Maxim, TI en ST.U kunt zoeken voor hen in de websites.

Warme groet,
Boseji

Niet veel van een probleem om te verbinden met een 485-gegevens I / O-chip op een rs232 IC.U effectieve moeten converteren rs232 niveaus normale logica spanningen.Het echte probleem is het feit dat 485 gebruikt dezelfde combinatie van de lijnen voor zowel het ontvangen en doorgeven, waar 232 is een voor elke manier.Indien u bidirectionele communicatie, dan moet je de logica om de richting pinnen op de 485-chip.Als u een volledige seriële interface zoals op een pc, kunt u gebruik maken van een van de andere signalen zoals RTS te controleren richting.Ik denk dat je kunt kopen commerciële adapters om dit te doen.

Het harde deel is waar te krijgen voor deze macht.RS485 is een 5V powered differentiële 50 Ohm line driver RS232 is twee [of meer] single ended / - 9V signalen.Ok gebruik van een RS485 transciever chip te converteren naar / van TTL niveaus plus een RS232 I / O met ten minste 1 op de & 2, laat je er een nodig met een ingebouwde belast pomp te krijgen / - 9V.das gewoon de TTL-uitgangen naar ingangen voor RX /
TX eenvoudig.Nu converteren RS232 verzoek te zenden (RTS) naar TTL en gebruik deze om de RS485 richting pin nota moet u invertsuiker, ook koppelen aan RTS CTS duidelijk te sturen RS232-lijn.Het zou moeten werken als je RS232 ondersteunt de status lijnen [niet veel] en je niet RX /
TX tegelijk.

RS485 is actief in zowel 2 en 4-draads modus.2 draads half duplex als GrandAlf beschrijft, 4-draads kunt full duplex (zenden en ontvangen tegelijk).

Wat interface hebt u nodig voor u interface?Dan ontwerp op.Ik gebruik Maxim-chips voor de omschakeling, maar dat
is precies wat ik vind is gemakkelijk verkrijgbaar zijn, zij interface chips voor volledige en half duplex.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back