Digitale ON / OFF-230V AC Equipment

I

ITG

Guest
Hi vrienden!
Ik heb hulp nodig bij de controle van 230V apparaat werkt op 40 Amp maximale stroom AC.Het apparaat blijft op de meeste van de tijd.Ik wil op afstand apparaat is uitgeschakeld voor 6-8 uur en dan zet hem aan.On Time is meer dan OFF Time.Ik wil wat Solid-state oplossing te bedienen met behulp van digitale logica (TTL / CMOS).Ik wil niet te vertrouwen op Elektromechanische relais, tenzij ze heel goed zal zijn in de prestaties en het leven.

Enig idee?

Dag!
Sunil Jha

Je kunt eenvoudig SolodState blok dat zal behandelen 40A.
Je 5-30V leveren (meestal, ca.. @ 10mA) om het OP
Wees meer specifiek op de "afstandsbediening"

Weet u zeker dat u niet wilt gewoon een relais, kan het een leuke eenvoudige manier om het te doen.vooral als u slechts een keer te schakelen om de 8 uur of zo.

Het kan een eenvoudiger oplossing dan het gebruik van TRIACs / SCRs tot 40A @ 230V schakelen (Dat is een behoorlijk bedrag van de macht).

Wat voor soort belasting bent u van plan te lopen?Inductieve / Resistive / etc., zal dit invloed op het ontwerp moeilijkheden.

Zoals de OP zegt, kunt u in staat zijn om een solid state blok gebruiken.Klinkt als een nette oplossing.

De digitale interface kant moeten eenvoudig, zijn niet al te moeilijk om een CMOS uitgang versterken zodat het een fatsoenlijke Voltage / Current schakelaars.met iets als een BJT of Mosfet in gemeenschappelijk emitter-modus moet de klus te klaren.Er zijn hopen van schema's op het web voor het besturen van relais uit TTL niveaus met behulp van deze methode.

hoop dat dit helpt.
oddbudman

Ik stel ook voor het relais oplossing, kunt u de draad het relais te schakelen wanneer u zijn voor het apparaat af, dwz.maken de overstap van het apparaat Normaal Connected (N / C)-aansluiting, zodat wanneer het relais is uitgeschakeld het apparaat is ingeschakeld en als het relais wordt ingeschakeld op het apparaat uitgeschakeld.Dit zou de daling op tijd voor de relais en verhoging van zijn leven.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back