Digitale LED klok voor Football Stadium

W

wmyatthu

Guest
Ik wil een digitale klok voor het voetbalstadion te bouwen. Dus, geef me een idee hoe je een digitale klok op te bouwen. Dank.

"Voetbalstadion" Je bedoelt dat 10 voet cijfers? Niet veel van een verschillend in grootte, gebruik van 500 leidde tot een segment te maken. Csaba

Er geen bijzondere problemen om een digitale klok te bouwen, voor een voetbalstadion heb je de keuze van de juiste weergave media!

de gebruikte dotmatrix leidde dus hoe over uw budget! hoeveel als je niet veel van de begroting kunt u ook gebouwd door zeven segment. reden een lijken te zeggen is lage kosten en een partij gelden de transistor drive circuit gebruik een weinig

Dat is niet moeilijk te doen. U kunt uw scherm gebruiken om zeven-segment display, moet u vijf eenheden (2 voor seconden, 3 voor minuten). Hier kunt u uc met geen van de o / p-poorten gelijk aan 5 poorten (elk is 8 bits) nodig hebt, elke poort zeggenschap over een 7-segment-eenheid. Maar omdat het een klok voor een stadion, de grootste nee. zal worden (120 min.): (0sec) en het betekent dat de laatste 7-segment unit alleen zal moeten geen hebben. '1 ', Die slechts twee besturingsbits dat kan het laatste stukje van twee o / p poorten die de eerste vier 7-segment-eenheden controles nodig heeft. Ik raad aan u om Atmel gebruik [AT89C51]. Het heeft 4 I / O-poorten. Het programma zal heel eenvoudig zijn vooral als het is geschreven in C / C + + taal. Hoop dat het helpt ...

een bulk van 12000mcd LED's minimaal (voor buiten), doe de voeding volgens het aantal gebruikte LED's, goede mechanische werk, niet te vergeten voor de koeling en water, bijen, wind, sneeuw, vandalisme, ... weerstand. In dit geval is het programmeren werk vrij veel kleiner dan mechanisch.

Ik heb dit jaren geleden voor een digitale klok te zien over een skyline van de stad. De oplossing was niet LED's gebruiken, maar om tl-buizen 6 'te gebruiken - het werkte veel goedkoper. Brian.

een grootste deel van de 12000mcd LED's minimaal (voor buiten), voeding volgens het aantal gebruikte LED's, goede mechanische werk, vergeet dan niet voor het koelen en het water, bijen, wind, sneeuw, vandalisme, .. . weerstand. In dit geval is het programmeren werk vrij veel kleiner dan de mechanische.
Voor algemene informatie, deze draad waarin je antwoord was gestart en vier jaar terug gestopt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back