digitale filter!

F

feel_on_on

Guest
digitaal signaal: 100.120 ..... invoeren van een FIR filter ....., digitale uitgang is 415.365.254 ...., ik wil weten wat de output betekent ?...... digitale filters filter enkele frequentie .. .. hoe ik kan weten deze frequentie van de output digitaal: 415365254 ....,

Een digitale filter is ontworpen voor het filteren van de benodigde frequenties.Een digitale filter wordt gekenmerkt door het impuls respons, het u het invoeren van een eenheid impuls en opnemen van zijn reactie.Het kan eindig of oneindig.Een eindige antwoord geeft een FIR filter, terwijl een oneindige een een IIR filter zal geven.
Het spectrum van de filter wordt afgeleid door de Fourier-transformatie van de impuls respons.

U kunt benaderen u filteren Impulse reactie door deling H (jw) = output (JW) / input (JW), maar het kan niet juist zijn van alle frequenties als je input bevat geen enkele frequenties.

Ik denk dat feel_on_on vraag is meer fundamenteel dan dat.Hij lijkt te vragen: wat is een digitaal signaal?

Nou, deze gegevens waarden zijn amplitude van het signaal als elk monster tijd.Je moet weten de sample rate aan het monster tijden bepalen.Zodra u de steekproef tijden kent, kunt u de gegevens plot punten op een tijd-lijn en zie de frequentie van het signaal.

Is dat wat je wilt weten?

"de output digitaal: 415365254" verstaan signaal amplitude in een aantal discrete tijd punt?Somes input: 100.120, betekent ingangssignaal amplitude?echt? ... dan .. om aan te tonen hoe de filters juist filter de frequentie?

Welkom in de wilde wereld van de digitale signaalverwerking!

Laten we zeggen dat je praat over een telefoon die uw stem op digitaliseert 8 duizend samples per seconde (8 KSPS).Als je fluiten bij 1 kHz, dan is de gedigitaliseerde signaal kan er zo uitzien.Merk op hoe zij herhaalt elke acht monsters, als punten op een sinusgolf:
0, 141, 200, 141, 0, -141, -200, -141, 0, 141, 200, 141, 0, -141, -200, -141, ...

Laten we nu eens zeggen dat je een 1 kHz filterbreedte ontwerp.Nou, heel fundamenteel, schrijf je een programma of een ontwerp een aantal digitale hardware die signalen doorgeeft dat herhalen om de acht monsters, en verzwakt signalen dat herhalen op een ander tarief.Hoe ontwerp je zoiets?Nou, pak je een boek over digitale signaalverwerking en digitale filter design!

Hoe weet je testen zo'n filter?Nou, er zijn allerlei methoden.Een manier, kunt u gewoon voeden verschillende frequentie signalen doorheen en observeren wat er gebeurt.

Ik denk dat het 2 delen: het ontwerp van het filter en de uitvoering van het filter.het ontwerp van de filter is makkelijker.

Geachte feel_on_on,
Om te weten het filter goed werkt of niet moet je weten wat de Impulse Response van het filter en dan kun je de impuls respons met het ingangssignaal oprollen om het uitgangssignaal te krijgen op deze manier kun je overeenkomen met de resultaten.Hiervoor moet je een test convolutie functie uitvoeren.
Nu komen op de tweede kant als je weet dat de input en output en u dont weet de impuls resonse van het filter dan is het een voorbeeld van inverse probleem.Je moet weten hoe inverse probleem op te lossen ...Een eenvoudige techniek die je kunt gebruiken is de deconvolutie maar het zal niet het exacte resultaat en kan je kunt sommige schatter gebruiken ......
Ik denk dat eenvoudige deconvolutie zal helpen in uw geval als uw filter is een lineair.

-Groet

Ik heb al gezegd dat het frequentiebereik van het filter wordt de Fourier-transformatie van de impuls respons.

Geachte schaakmat,
U hebt gelijk dat "frequentiebereik van het filter wordt de Fourier-transformatie van de impuls respons"
Maar het is alleen mogelijk wanneer u het filter in functie.
Maar als we dont hebben het filter en alleen wij hebben de input en output gegevens dan kunnen we alleen kunt het filter functie met behulp van inverse probleem.

-Groet

swahlah wrote:Maar als we dont hebben het filter en alleen wij hebben de input en output gegevens dan kunnen we alleen kunt het filter functie met behulp van inverse probleem.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back