DigCam-> USB-> PC --- Moederbord verbrand.

N

nicleo

Guest
Ik probeerde te dragen gevangen genomen foto's van digitale camera (Olympus) naar PC via USB.De procedures die ik heb uitgevoerd zijn als volgt:
1) PC is ingeschakeld.
2) Digitale camera is uitgeschakeld.
3) de USB-kabel aan op de USB-poort op het frontpaneel van de pc (zie figuur).
4) Sluit de USB-kabel aan op de digitale camera USB-poort.
5) Schakel de digitale camera door het indrukken van een 'POWER' knop op de camera.

Vanaf 1 ~ 4, alles was OK.Maar toen (5) is uitgevoerd, hoorde ik een 'kraken' geluid en heb wat 'ic-verbrande' geur.Daarna vond ik een gat (klein gaatje) op de top van een chipset (dwz Intel FW82801EB).

Zou iemand pls raden waarom dit kan gebeuren?Ik denk dat het incident is gebeurd omdat een kortsluiting is gebeurd tussen de VBUS en GND van de USB-kabel.

De USB is 20 minuten gebruikt vóór het incident is gebeurd.
Dus ik denk dat het moet nog steeds in goede conditie.

Ik vermoed dat het is gebeurd omdat een van de aansluiting op PC of digitale camera.Ik denk dat onjuiste aansluiting op digitale camera site is meer waarschijnlijk, want als de verbinding bij PC site probleem heeft (bv. VBUS kort om GND), dan moet het moederbord gebrand vóór het bereiken van de procedure (5).Wat gebeurde er op de digitale camera wanneer de POWER-knop werd ingedrukt?Echt niet begrijpen.Hope iemand die goed in de USB zou kunnen adviseren.Bedankt.

Ik dacht dat USB is ontworpen om plug 'levendig', dat wil zeggen aangesloten op een 'live' computer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back