diff lichaamsgewicht Linux en RT-Linux

S

satyagandu

Guest
hi,
kan iemand mij vertellen wat is het verschil tussen Linux en RT-Linux.

Hoi,

in feite, RT-Linux is ...Linux!
In de Linux kernel, is multitasking bereikt door het delen van de processor tijd tussen processen.Dit wordt gedaan door een kernel module, de planner, die zeer snel te schakelen tussen hen.Door de manier waarop het wordt gedaan, het is niet mogelijk voor een proces (of een toepassing) om het genereren van een evenement op een zeer precieze en herhaalbare tijd (er zijn latentie en jitter)
In de RT-Linux, is een planning in twee fasen.De toepassingen zijn ofwel "Real Time processen" of "normale processen".In het hart van RT Linux, een real-time scheduler zorgt ervoor dat de "RT processen" hoogst prioritair zijn en de tijd nauwkeurig.De hele linux kernel, zoals we al weten met alle diensten die zij biedt, wordt een soort van "lage prioriteit" RT-proces.Alle andere gebruikelijke processen (de "normale" bedrijven) zijn dan gepland door de Linux kernel-scheduler zoals gewoonlijk.Being "geserveerd laatste", scripties processen kunnen echter niet de tijd vertragen RT kritische processen.

De RT-toepassingen maken gebruik van een speciale API voor speciale diensten op te vragen echte tme rooster en andere uit de RT-kernel, zoals timers en snelle accurate en voorspelbare onderbreekt onderhoud vertragingen.

(RT-Linux goeroes zullen worden geschokt door deze zeer simplistische en onjuiste voorstelling een of andere manier, maar je krijgt het idee ...).

AFAIK, er zijn momenteel 2 implementaties van RT linux, (rtai en RT-Linux, als ik me goed herinner, zal Google u helpen).RT-Linux is erg populair onder professionals in de tijd kritische militaire, communicatie en andere veeleisende toepassingen.

Hoop dat dit helpt ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back