die weten het verschil Ramless-en RAM-gebaseerde LCD-Controler

X

xysafety

Guest
die weten het verschil Ramless-en ram-gebaseerde LCD-controller?

Bedankt.

Hoi

Ik ben er niet zeker is dit het antwoord is of niet.
bur meeste LCD's die ik gebruikt moet u de gegevens te verstrekken aan worden weergegeven op de lijn.
Terwijl ik werkte met een LCD van Omron waarin u het ontwerpen van uw Schermen en knoppen en alles.en download alle schermen om de LCD na dat tijdens runtime je net voorbij de index van de onderkant van het scherm en op het scherm.

Natuurlijk is het niet Ram en het is een EEPROM of Flash

Salam
Hossam Alzomor
www.edaboard.com

een man zei tegen me, ram-gebaseerde LCD-controller kan de pixels op de chip bestuurder winkel voor het verversen van het LCD-scherm.Maar de ram-minder LCD controller nodig lees de pixels gelijktijdig van het systeem geheugen naar het verversen van het LCD-scherm.

Ik weet niet zeker of het terecht is of niet?

Met plezier.Het algemeen, de meeste ram-gebaseerde LCD conrollers worden gebruikt in klein formaat paneel met de resolutie lager dan QVGA generally.Panels van mobiele telefoons, MP4, PMP en PDA maakt gebruik van ram-gebaseerde LCD-controllers.En natuurlijk ram-gebaseerde LCD-controller kunt de pixels van een frame gegevens.
Ram-minder meer gebruikt in de grote formaat paneel zoals LCD-TV, LCD-scherm van notebook en zo verder.Zij moeten lezen de pixels van het systeemgeheugen gelijktijdig het verversen van het LCD-scherm.
Indien u meer informatie wilt, pls rechtstreeks contact met mij opnemen via e-mail liujieivy (at) gmail.com

Dank u, ljsmiling.
Ik heb het.

Wanneer paneel formaat klein is, kan de frame buffer worden geïntegreerd op de chip, dus grootte van minder dan QVGA-scherm gebruik van het RAM-gebaseerde controller meestal.
Wanneer paneelgrootte groot is, maken het zinvol om het gebruik van het systeem geheugen als het frame buffer.

ben ik gelijk?

Een controller voor TFT LCD of plasma is de input video resolutie schaal (ongeacht uw videokaart zet uit) voor de natuurlijke LCD-scherm resolutie.Dus de input sampling rate is afhankelijk van de input video resolutie en bepaalt de klokfrequentie van de zogenaamde front-end video-pijp.De backend video pijp heeft een klokfrequentie bepaald door het LCD-scherm grootte en resolutie.

In geval van inkrimping, (de input klok front-end video-pipe) is sneller dan de uitgang van de klok.Dus, om de video processing pipelining in een continue wijze uit te voeren, is een soort geheugen nodig.

Een ram-less LCD controller heeft meestal een component genaamd ontkoppeling FIFO.Dit is een FIFO dat kan opslaan op zijn minst een pixel lijn.Het zorgt ervoor dat het niet uitmaakt wat de inbreng van video resolutie u verbinding maakt met uw monitor je krijgt altijd een continue verwerkt videostream.

hoop dat het helpt

Arturi

xysafety wrote:

Dank u, ljsmiling.

Ik heb het.Wanneer paneel formaat klein is, kan de frame buffer worden geïntegreerd op de chip, dus grootte van minder dan QVGA-scherm gebruik van het RAM-gebaseerde controller meestal.

Wanneer paneelgrootte groot is, maken het zinvol om het gebruik van het systeem geheugen als het frame buffer.ben ik gelijk?

alzomor wrote:

HoiIk ben er niet zeker is dit het antwoord is of niet.

bur meeste LCD's die ik gebruikt moet u de gegevens te verstrekken aan worden weergegeven op de lijn.

Terwijl ik werkte met een LCD van Omron waarin u het ontwerpen van uw Schermen en knoppen en alles.
en download alle schermen om de LCD na dat tijdens runtime je net voorbij de index van de onderkant van het scherm en op het scherm.Natuurlijk is het niet Ram en het is een EEPROM of FlashSalam

Hossam Alzomor

www.edaboard.com

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back