Die opamp op 1,8 V voeding in 0.15 heeft een hogere gain?

C

ccw27

Guest
Welke van de onderstaande versterker heeft een hogere gain? Welk bereik van de winst kan ik verwachten met deze versterker op 1.8V leveren in 0,15 proces, 70 dB? Ik ben op zoek naar een Opamp voor mijn bandgap design en een die een hoge versterking is nodig. Ik ben op zoek naar de traditionele twee fase opamp te vermijden, omdat het vereist dat schade veroorzaakt en dus hogere gebied. Ik sta open voor andere suggesties voor mijn opamp. Bedankt

Ik denk dat de eerste kan de hogere krijgen sinds de cascode uitgang te krijgen, de tweede is niet eenvoudig om de winst te verhogen, omdat de winst voornamelijk te verwerven van de eindtrap. Maar de eerste uitgang schommel is klein, maar ik denk dat het voldoen aan onze applicatie in de bandgap fout opamp. De tweede reden is de bandgap Vbe laag is, dus het moet een PMOS input.

Een PMOS Input paar lijkt redelijk op het gebied van common mode Input, tenzij je een NMOS ingangspaar in subthreshold (zwakke Inversie). Ik raad je aan om te onderzoeken op gevouwen cascode OPA, die de voordelen van cascoding en laagspanning werking op een enkel podium combineert.

Ik denk dat je beter af met een 2e type sinds u een lage spanning en kan het zich niet veroorloven cacode eindtrap als u veel hoofdruimte verliezen. Je kunt dingen doen om te winnen te verhogen, het omgaan met spanning hoofdruimte met de cascode eindtrap is veeleisender en vereisen een veel iteratie.

Wat moet ik gebruiken om vertekening van de opamp in de bandgap ontwerp? PTAT, bandgap of constant gm? Bedankt

Ik ben zeer geïnteresseerd in dit onderwerp, om eerlijk te zijn. Voor uw toepassing van bandgap, de opamp dient te beschikken over de volgende kenmerken ten minste: 1.very high gain (> 80 dB beter) 2.very lage offset spanning Vos (

Ik geef de voorkeur naar de 2de structuur gebruiken om de versterker in 1.8V Vdd te realiseren. Ik denk dat het meer geschikt is om de bandgap. Ten eerste moet je de minimale Vdd die de versterker kan werken onder twee verschillende structuren kennen, dan zou je nog wat aanwijzing van de keuze.

2e optie is beter. 1e optie brandwonden te veel stroom (herinner u nog moet bias spanningen voor de cascodes te maken). In feite, zou ik raden u aan om een eenvoudige diff paar te gebruiken met actieve belasting als de opamp voor een start. Je zou verrast de bandgap prestaties zijn niet zo slecht. Vergeet niet: het houden van eenvoudige schakeling is bijna altijd het beste wat in analoge circuit design.

Als het verbruik is niet van de eerste orde prioriteit, gebruik maken van de eerste ontwerp. De cascode zal u high gain. Misschien is het beter om n-ingang paren te gebruiken omdat de output coltage is normaal gesproken gebufferd met een "grote" condensator ". (N mos heeft een hogere ruis cijfers). De voorspanning is niet een dominant ontwerp-criteria, want het is belangrijker om zijn high-gain. Echter, voor kleine offset spanningen moet je de vooroordelen de prestaties aan te passen aan uw specificaties te bereiken.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back