die beter moeder of FDTD

C

cybcad

Guest
FDTD en moeder, die is beter om de antenne te analyseren microstrip?Ik wil weten waar men efficiënter en nauwkeuriger is om te gebruiken in combinatie met een optimalisatie procedure?bedankt

Ik denk dat FDTD is gemakkelijk te analysebestand, en kan er genoeg efficiënte nauwkeurig, MOM is meer difficient.but ook efficiënter.

Hi bluuice - Ik werk voor Sonnet, verkopen wij een MoM vlakke tool en we vertegenwoordigen ook en ondersteuning CST in Noord-Amerika.CST gebruikt Eindige Integratie methode, vergelijkbaar met FDTD, maar zonder een aantal van de stabiliteit problemen van FDTD.

Eigenlijk, als je kunt beide krijgen, doen, zijn ze zeer gratis.Sonnet is een frequentie-by-frequentie-analyse, en CST is het tijd domein.Tijd domein betekent dat je hem raakt met een impuls en kijken naar de respons en doe een FFT.Je hebt een respons te krijgen genoeg van de impuls en dan heb je een zeer nauwkeurige gegevens brede band.

Als u een deel van uw circuit dat niet 3-D planar (3-D vlakke omvat Vias, maar bijna alle diëlektrische lagen is), dan wil je CST.U wilt vooral Sonnet gebruiken voor een vlakke circuit als er een hoop van de havens (analyse voor de meeste volume meshers stijgt lineair met het aantal van de havens; voor de meeste MoM-codes, het aantal havens heeft geen effect).

Voor breedband data, Sonnet heeft een zeer goede interpolatie.Bijvoorbeeld, 20 resonator filter kan worden geanalyseerd op een 4 of 5 frequenties en de hele rest van het filter reactie is zeer nauwkeurig geïnterpoleerd.Narrow-band filters kunnen reageren een probleem voor de meeste tijdsdomein gereedschap, dankzij de lange beltoon in de impuls, echter, CST (en een paar andere tools ook) kan ter plaatse de lange beltoon deel van de impuls respons en extrapoleren haar eruit zodat smalle band Filters zijn geen probleem.

Met behulp van een volume meshing tool (CST, HFSS, enz.) op een zuivere 3-D vlakke circuit is eigenlijk serieus belachelijk, asusuming heb je toegang tot elke vorm van vlakke tool.Bijvoorbeeld, is het zeer eenvoudig om een vlakke circuit te trekken op een 2-D computerscherm.Veel moeilijker tot en met D stelt een vlakke circuit in 3-op een 2-D computerscherm.Echter, als je, zeg, een coax-connector die is een belangrijk onderdeel van het circuit, dan wilt u waarschijnlijk te gebruiken hulpmiddel om het volume meshing, zoals CST.Analyse tijd nodig om fouten tot een bepaald niveau van voor een vlakke circuit zijn meestal ongeveer 10x 1000x sneller voor een vlakke instrument in vergelijking met een volume mesher.

Er is een ruime verspreiding verkeerde opvatting, dat het volume tools meshing nauwkeuriger zijn dan vlakke tools voor planaire circuits met dik metaal.Dit is volkomen, wild, totaal en absoluut verkeerd.De situatie is volledig het tegenovergestelde.Kan meer zeggen over dat, indien er belangstelling is.

Zoals voor de analyse fout, kunt u er doorgaans een goed idee krijgen hoe goed elke tool is door te kijken naar de huidige verdeling.Het moet een zeer hoge stroom op alle scherpe randen en glad.Als u een zeer hoge nauwkeurigheid, moet u ervoor zorgen dat de huidige verdeling ziet er goed uit.In tijdsdomein tools, blijf de berekening van de impuls respons totdat de huidige ziet er goed uit.In HFSS als gereedschap, gewoon blijven verfijning van de mesh tot de huidige verdeling ziet er goed uit.

CST heeft ook een frequentie domein analyse die stijl maakt gebruik van de gebruikelijke tijd-domein rectagular gaas, en een frequentie domein tetraëdrisch mesh analyse.Deze grote verscheidenheid is uniek onder de EM softwareleveranciers.

Veel meer te zeggen, maar dit bericht is al veel te lang.Als je wilt spelen met de 3-D Sonnet vlakke MoM hulpmiddel, neem dan de gratis, geen time-out versie op www.sonnetsoftware.com.

hi Rautio
als ik MoM te analyseren microstrip antenne, welk model zal ik nemen voor de simulatie van de sonde feed nauwkeurig is VED een goede chioce?bedankt

Rautio schreef:Veel meer te zeggen, maar dit bericht is al veel te lang.
Als je wilt spelen met de 3-D Sonnet vlakke MoM hulpmiddel, neem dan de gratis, geen time-out versie op www.sonnetsoftware.com.

Laat de punt aan het einde, waardoor www.sonnetsoftware.com

Greetz

Hi cybcad - Als antenne-feed is een coax centrum dirigent van onder, het gebruik Sonnet's Vias.Als microstrip feed, gebruik dan een microstrip feed.Er is een hoofdstuk over de analyse-antenne in de handleiding (pdf-bestand opgenomen compleet met de gratis download) en een volledig uitgewerkt voorbeeld bestanden mee te gaan met SonnetLite (klik op hulp).kleinesmurf69 vermeld de juiste link (dank!).

Sonnet is een analyse in een doos.De bovenkant kan ingesteld worden tot 377 Ohm per vierkante en zorg ervoor dat de kap is ongeveer 1 / 2 golflengte of meer boven de antenne.De zijwanden moeten blijven uitvoeren (dus de FFT gebruikt kan worden), dus zet de zijwanden worden, zodat de zijwanden hebben geen invloed op de antenne.Dit requies meestal minstens 1 / 2 golflengte van de rand van de antenne.

Dipolen zijn stoer, omdat ze uitstralen zijwaarts (in tegenstelling tot patch antennes), dus de zijkanten moeten worden verplaatst uit heel wat kilometers gemaakt.Gelukkig, dit alles alleen neemt de grootte van de FFT, zo vaak is er bijna geen invloed op de snelheid.

U kunt ook IE3D) gebruik onbeschermde soort analyses (Momentum, en gebruiken ze een onbeschermd EM berekening voor koppeling (Green's functie).Hoewel ze geen zijwanden zorgen te maken over, ze doen veronderstellen substraat oneindig groot.Dit is geen probleem, tenzij er oppervlaktegolven.

Als alles wat je hebt is een patch-antenne, SonnetLite is genoeg, de software is altijd goed (geen time-out), problemen grootte is precies goed.U kunt ook een demo versie van IE3D (laatste controleerde ik toch) maar het heeft een time-out.

Volledige openheid van zaken, ik werk voor Sonnet.IE3D Momentum en zijn soort van de concurrenten, afhankelijk van hoe je het bekijkt.

Hi

Zowel Pa en FDTD methoden hebben voordelen en nadelen.
Ik had gewerkt aan microstrip slot antenne en ik zou voorstellen om MoM gaan voor antennes voor microstrip.
Zoals MoM worden gebruikt voor de simulatie van antennes of willekeurig gevormde metalen structuren.MoM biedt ook een goede isolatie, indien de afmetingen zijn zeer klein.

Als we CompAir MoM techniek, de FDTD methode is beter geschikt voor het oplossen van deze
geometrieën dat instanties die problemen inhomogene bevatten.

Op sommige plaatsen MoM geeft problemen dus de beste manier is om gebruikt Hybrid MoM-FDTD methode.

Dank & groet
Animesh

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back