die bandgap structuur is beter

F

flushrat

Guest
Ik run tran-simulatie van de twee bandgap structuren in attatched foto, A
de output
van 1.2V, maar B's output is oscillerende.
En ik AC simulatie en gevonden worden op DC frequentie, beide lussen zijn positieve feedback.Het verschil is dat de structuur A lus winnen <1, terwijl de structuur
van B lus winnen> 1.
Kan iemand mij vertellen moet kiezen die een en de reden?
Of stel me wat materiaal.

Thanks in advance.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Maar de structuur
van B fase matgin is meer dan 120
ook stabiel.

Hoi

Ik denk ~ ~
Het enige verschil van bovenstaande schema is de omvang van PNP transistor en weerstand locatie.
Voor de lay-out gemak, Normaal gesproken is de PNP transistor grootte is 1:8.
Ja, welke route is meer de voorkeur?

Als ik jou was, ik zal kiezen A.
De reden waarom de bias stroom van constante-GG-bias circuit wordt bepaald
door ≈ 2 / β * R ˛ (als de MOS-beeldverhouding is hetzelfde).
Volgens concept van de BGR, boven circuit een PTAT huidige blok.
Ik zou willen sturen Een circuit
is PTAT huidige temperatuur compensatie blok.
(PBO's spiegel huidige locatie)

Enig idee?

Bedankt!

Iemand had gezien dit papier?

EEN VERBETERDE bandgap REFERENTIE MET HOGE STROOMVOORZIENING VERWERPINGIk heb geprobeerd het gebruik van dat circuit, maar het oscilleren in voorbijgaande analyse.
En de feedback is ook positief.

Ik denk dat ik niet begrijpen de geest van de bandgap ontwerp nog niet.

Kan grote Bangs hint geven?

Ik denk dat het doel van cascode spiegel is het bereiken van een goede spiegel eigendom kan meer immuun voor de levering van lawaai.
Q2 bijkantoor is de tak waar PTAT stroom wordt gegenereerd.
Elke MOS-transistor heeft poort lengte modulatie-effect (of eindige uitgang weerstand).Dus als VDD flutuates, P4's in beeld B kan geen track dit flutuation en vervolgens huidige niet nauwkeurig kan worden gespiegeld aan Q1 bijkantoor.

Twee punten te worden satified:
1.Q2 tak stroom wordt gespiegeld aan Q1 bijkantoor.
2.Q1's uitstoter spanning moet worden "gespiegeld" naar R1 top kant.

Deze twee eisen zijn de voorwaarden die onmisbaar zijn voor de opwekking van PTAT stroom.

Dus, foto A is de keuze.

Bedankt, Ik maakte een fout in TRAN simulatie.Eigenlijk de output van strucB neer.

Ik denk: ontwerp banggap moet aandacht besteden aan de netto tussen R1
en N2, (naam van het NET2), en de netto tussen Q1 & N1 (naam van het net1).
Want we moeten laten Vbe1 = Vbe2 Vr1.
Dus kijk uit het NET2 moet nagative feedback.
Omdat de relatie vbe en IC is ln.but de Vr1 en IR1 lineair is.de lineaire functie is sneller dan ln functie.
Als dezelfde niose aan deze twee netto, de NET2 moet kunnen terug kwam, anders maye vergrendeld of trilling.

A is beter dan B voor B is instabiel!B is een positieve feedback!

jerryzhao schreef:

Ik denk: ontwerp banggap moet aandacht besteden aan de netto tussen R1 en N2, (naam van het NET2), en de netto tussen Q1 & N1 (naam van het net1).

Want we moeten laten Vbe1 = Vbe2 Vr1.

Dus kijk uit het NET2 moet nagative feedback.

Omdat de relatie vbe en IC is ln.but de Vr1 en IR1 lineair is.
de lineaire functie is sneller dan ln functie.

Als dezelfde niose aan deze twee netto, de NET2 moet kunnen terug kwam, anders maye vergrendeld of trilling.

om de spanning van net1 = NET2,
maken we gebruik van de feedback.Dus dezelfde huidige verandering op de net1 & NET2, de spanning verschuiving van NET2 sneller dan net1.Als het logboek functie traag dan lineaire als dezelfde verandering.

Laat ik proberen mijn hand in deze.

Laat me beginnen met structureB.Stel N4's (de een is wideswing diode aangesloten) gate spanning is' V '(zeg dit knooppunt N1) en de huidige hoewel beide benen is hetzelfde en is gelijk aan' ik 'onder stabiele omstandigheden.Nu veronderstel 'n1' spanning is geworden V ΔV.Nu is de stroom in Q2 (groot gebied bjt) been wordt verhoogd tot I Δi2 en dat in Q1 been wordt verhoogd tot I Δi1.Het circuit zal worden stabiel in deze toestand als Δi1 = Δi2.Hij keert terug naar zijn oorspronkelijke staat, indien Δi1 <Δi2.Het circuit wordt instabiel als Δi1> Δi2.Hier het punt te worden opgemerkt is wanneer de twee BJT benen bewegen van hun stabiele punt, voor een gegeven huidige stijging Q2-poot (dwz Q2 R1) behoefte aan meer stijging van de spanning dan Q1 been.En ook voor een daling in de huidige Q2 been minder afname in spanning dan Q1 been.Dat betekent Δi2 <Δi1 of Δi1> Δi2.

Dus structureB is instabiel.

Door gebruik te maken van dezelfde logica kan ook worden aangetoond dat structureA is stabiel.

Punt als ik mij vergis.

'flushrat' Ik wil weten hoe deed je AC analyse.Kunt u aub uw AC analyse setup circuit?

Groeten
- IPSC

IPSC schreef:

Laat ik proberen mijn hand in deze.Laat me beginnen met structureB.
Stel N4's (de een is wideswing diode aangesloten) gate spanning is' V '(zeg dit knooppunt N1) en de huidige hoewel beide benen is hetzelfde en is gelijk aan' ik 'onder stabiele omstandigheden.
Nu veronderstel 'n1' spanning is geworden V ΔV.
Nu is de stroom in Q2 (groot gebied bjt) been wordt verhoogd tot I Δi2 en dat in Q1 been wordt verhoogd tot I Δi1.
Het circuit zal worden stabiel in deze toestand als Δi1 = Δi2.
Hij keert terug naar zijn oorspronkelijke staat, indien Δi1 <Δi2.
Het circuit wordt instabiel als Δi1> Δi2.
Hier het punt te worden opgemerkt is wanneer de twee BJT benen bewegen van hun stabiele punt, voor een gegeven huidige stijging Q2-poot (dwz Q2 R1) behoefte aan meer stijging van de spanning dan Q1 been.
En ook voor een daling in de huidige Q2 been minder afname in spanning dan Q1 been.
Dat betekent Δi2 <Δi1 of Δi1> Δi2.Dus structureB is instabiel.Door gebruik te maken van dezelfde logica kan ook worden aangetoond dat structureA is stabiel.Punt als ik mij vergis.'flushrat' Ik wil weten hoe deed je AC analyse.
Kunt u aub uw AC analyse setup circuit?Groeten

- IPSC

af te halen op zowel de PNP en U krijgt de bèta multipllier referentie.Een structuur is de juiste manier om implment bèta multiplicatoreffecten.B zal oscilleren.

davidwong schreef:

Hi IPSC,

Ik snap nog steeds niet uw explaination.

Daar de huidige stijging zal niet van invloed op spanning spanning n1

waarom "voor een bepaalde huidige stijging Q2-poot (dwz Q2 R1) behoefte aan meer stijging van de spanning dan Q1 been."?

IPSC schreef:davidwong schreef:

Hi IPSC,

Ik snap nog steeds niet uw explaination.

Daar de huidige stijging zal niet van invloed op spanning spanning n1

waarom "voor een bepaalde huidige stijging Q2-poot (dwz Q2 R1) behoefte aan meer stijging van de spanning dan Q1 been."?

davidwong schreef:

maar het van toepassing zijn op zowel de structuur A en B?Kan ik begrijpen op deze manier:Voor structuur B.

wanneer de huidige stijging Q2, V (G) wordt verhoogd.

meer dan de huidige zullen vloeien al P2 en P4 te wijten aan de spiegel huidige.

Het is dus instabiel.voor structuur A,

Q2 wanneer stroom wordt verhoogd, P2's Gate is toegenomen.

dus minder stroomafgifte al P1, P3, N3, N1 en V1.

als gevolg van een spiegel huidige, minder stroomafgifte al Q2

Vergeet niet dat er twee lussen in de bandgap circuit.

Loop ik
=====
Positieve feedback, wat is de bootstrap diode aangesloten huidige spiegels die kunnen de huidige.

Lus II
======
Negatieve feedback, die de lus gevormd door de diode in een bijkantoor en doide en weerstand in een ander land.De stroom door de weerstand zal bepalend zijn voor de spanning van de bron onderaan NMOs transistoren.Verhoging of verlaging van de huidige zal bepalend zijn voor de stijging of daling van de spanning van de bron NMOs FET.

Implicatie
=======
Nu voor een stabiele schakeling, de feedback negatief is of het negatieve feedback moet domineren de positieve feedback.Vandaar dat zowel de feedbacks dient te handelen op dezelfde node.Belangrijker is het knooppunt waar zij som bepalen van de stabiliteit van het circuit voor hen te zijn additief.De optelling van node is in dit geval de bron knooppunt met transistoren N2 en de N4.

Vandaar dat het circuit aan de linkerkant moet stabiel.

Vamsi Mocherla schreef:

Vergeet niet dat er twee lussen in de bandgap circuit.Loop ik

=====

Positieve feedback, wat is de bootstrap diode aangesloten huidige spiegels die kunnen de huidige.Lus II

======

Negatieve feedback, die de lus gevormd door de diode in een bijkantoor en doide en weerstand in een ander land.
De stroom door de weerstand zal bepalend zijn voor de spanning van de bron onderaan NMOs transistoren.
Verhoging of verlaging van de huidige zal bepalend zijn voor de stijging of daling van de spanning van de bron NMOs FET.Implicatie

=======

Nu voor een stabiele schakeling, de feedback negatief is of het negatieve feedback moet domineren de positieve feedback.
Vandaar dat zowel de feedbacks dient te handelen op dezelfde node.
Belangrijker is het knooppunt waar zij som bepalen van de stabiliteit van het circuit voor hen te zijn additief.
De optelling van node is in dit geval de bron knooppunt met transistoren N2 en de N4.Vandaar dat het circuit aan de linkerkant moet stabiel.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back