Design tips voor Ultrasonic Ranging Project

S

SubhobrotoSinha

Guest
Hi guys,

Ik wil graag het bouwen van een variërend apparaat op basis van de 40kHz peizo elektrische transducers.

Ik had een blik op EPE Mag's / John Becker's ontwerpen en ze zijn inderdaad erg eenvoudig.

Echter, veronderstelt hij dat de gebruikers willen lange afstand hebben en dus zijn ontwerp heeft weinig precisie op korte afstanden.

Ik moet mezelf bouwen een apparaat dat zal hebben een bereik van maximaal 1 meter, maar precies een centimeter.

Ik wil dit apparaat te gebruiken voor mijn micromouse project en het zou geweldig zijn een of andere manier kon ik de sensoren actualisering mij tenminste een keer per 300ms hebben.

Moet ik speciale voorzorgsmaatregelen treffen voor het gebruik van deze sensoren op een robot in beweging?Ik denk dat speciale zorg moeten worden genomen om "rinkelen" van de sensoren zo veel mogelijk?

Gerelateerd aan dit onderwerp, heb ik gehoord dat zeer oude afstandsbedieningen gebruikt om deze zeer trasnducers gebruiken om gegevens te verzenden, net als wij gebruiken nu een IR-dagen?
Dit lijkt erg waar zijn, infact de 40kHz moduation freq meeste IR-afstandsbedieningen gebruiken lijkt een artefact van het bandpass freq.van deze transducers?

Heeft sommige delen van ervaringen, project-links en advies

Goed,
Als je een betere resolutie en nauwkeurigheid, gebruik tjilpen modulatie en demodulatie.
Chirp kunnen worden LFM of enige andere vorm van modulatie.
Echter, moet u gebruik transducers met een bredere bandbreedte dan de 40 KHz die je hebt.Check internet op verbreding van de reactie van transducers.
U moet ook weten signaalverwerking (IIR filters) en zal moeten atleast gebruik van een 16 bits snelle controller.
Ook zoeken naar tjilpen modulatie en IIR filters op het internet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back