Design kwestie Serial Comm.

G

geobabu

Guest
Hoi,
Ik probeer een isolement te voeren tussen een seriële communicatie systeem.Een zijde van haar hebben een RS232-TTL (MAX232 schakeling) niveau terminal & andere kant bevat een microcontroller 3.3V basis waarvan het vermogen wordt rechtstreeks aangestuurd vanuit een transformator minder condensator voeding.Ik probeerde een setup een circuit dat vermeld in het bijgevoegde bestand, maar het heeft niet geholpen heeft me geholpen.Please help me om de fout recht te zetten in dit circuit.
Thanks & Regards,
Geo
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Eh, ik ben niet helemaal zeker of ik begrijp uw probleem.Beantwoord een paar eenvoudige vragen:

1 ..De 3.3V aan de rechterkant van het schema is afkomstig van een transformatorloze voedingsbron.(JA / NEE)

2 ..I (wel / niet) een bron 5V DC naar de spullen aan de linker kant van de isolatoren macht.

Antwoord deze en dan kan ik u een aantal keuzes dat zal werken.

John

Als een kwestie moet, R5 worden teruggebracht tot bijvoorbeeld 1k zodat circuit operatie.

Hi ... Bedankt voor de antwoorden ...

@ jdtoronto
Ja, de 3.3V genereren van een transformatorloze voeding.
De linkerkant VCC is het genereren van een 5VDC Power supply.

Dus ik denk dat we moeten beide zijden inorder isoleren om de gegevens te delen.Ik probeerde met het circuit.Maar ik didnt get gegevens.De communicatie gebeurt in 57.6Kbps baudsnelheid.Een ding is, toen ik bovenaan een CRO (voor het testen gebruikte ik een geïsoleerde 3.3V levering) prob over de CE-pin van 4N35 in de Rx deel (Ook in RXD lijn), kan ik zien wat Sq.waves volgens de toets in de andere terminal.Dat maakte me meer in de war.

@ FVM
Ik zal proberen met 1K.

Thanks & Regards,
Geo

4N35 met 10K belastingsweerstand is wellicht te traag voor 57 kBaud.Misschien wilt u de werking te controleren op een lagere snelheid eerste of zorgvuldig de LED-bron en de transistor belasting weerstanden aan te passen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back