Delen een RS232C-poort met drie ham radio's

F

fjpompeo

Guest
Ik heb een pc RS232C-poort die moet worden gedeeld met drie ham radio's te beheersen dan.Volgens de radio handleiding kan niet worden losgekoppeld of aangesloten op de RS232C-poort met de pc met zo is er een IC met twee of drie schakelaars zodat ik kan blijven van de radio's geplugd en de overschakeling zal gebeurt elektronisch?(zoals CD4066 maar met -12Vcc vanwege RS232C nodig!)

Groeten,

Fernando - Roepnaam PU2PLL - Brazilië

Fernando

Er is een paar manieren om dit te doen.Een manier is om een schakelaar 4066 als u voorgesteld.(RS-232 bijna nooit wordt uitgevoerd op de volledige specificatie van -12V.)

Een andere manier is om extra seriële poorten toe te voegen aan de pc.USB naar RS232 converters zijn vrij goedkoop.Het zou gemakkelijk zijn om twee van deze apparaten toe te voegen.Zolang het totaal aantal COM-poorten minder is dan ongeveer 6, Windows niet een probleem hebben.

Ten slotte kunt u nog steeds vinden sommige mechanische schakelkasten dat zou doen.Terwijl uw handleiding staat dat het niet moet worden aangesloten of losgekoppeld met de PC draait, is dit geen reële eis.De radio moet in staat zijn eventuele transiënten behandelen van een dergelijk verband of loskoppelen.Ik heb "hot-plugged" honderden van de RS232-apparaten door de jaren en nog nooit een mislukking.De techs op het werk doen de hele dag lang.

fjpompeo, aandacht besteden aan de wijze waarop de radio's onder controle zijn - zijn alle controle pinnen worden gebruikt?Is er speciale gebruiken voor RTS CTS en de rest?Ik denk dat als je zender wordt gecontroleerd door een van die pinnen - die kunnen verstoren radio als slechts RX TX dient te worden ingeschakeld.

Geachte Artem,

Volgens de fabrikanten alleen Rx, Tx, RTS, CTS pinnen nodig zijn om de andere controle-pinnen worden niet gebruikt.

Groeten,

Fernando

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back