decimering interpolatie

N

naresh850

Guest
hoi,
iemand kan mij helpen op de verschillen tussen decimering & downsampling
waarom er een behoefte van het filter in decimering & interpolatie.
vóór filter in decimering & na filter interpolatie.

decimering is niets anders dan het verminderen van de monsters / sec en dus verschuiven de freq spectrum richting DC.
interpolatie is het toevoegen van meer meetpunten in de tussen de monsters van belang.Filtering is nodig om de uitgaande beteugelen spectrale onderdelen.
Dit is heel kort antwoord, ik ding.

meneer,

Ik heb nog verwarring over filter requirment

groeten

Decimation is het proces van het weggooien van overtollige monsters van uw signaal.Als gedecimeerd wordt door een factor van '2 ', dan betekent dit dat weggooien elke andere monster in ur signaal.

Ook Interpolatie is het proces van het verhogen van de samplefrequentie door enkele factor.Als interpolatie is met een factor 2 dan betekent dit dat na elke monster toe te voegen een ander monster.Er zijn vele soorten van interpolators als Lineair, Triangualar, maar Sinc is en ideaal Interpolator.

In decimering u moet doorlopen ur signaal via een anti-aliasing filter en vervolgens weggooien monsters.Herinner u tweemaal te houden van het aantal monsters dan ur max. frequentie-inhoud aanwezig in het signaal.

In eerste interpolatie u invoegen nullen b / w opeenvolgende monsters en vervolgens doorgeven door middel van een Low Pass-filter dat de tussenliggende waarden reconstrueert en daarmee is gelijk alsof het bemonsterd op een hoger tarief.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back