Een standaard methode van de stroom materiaal heeft een geleiding is het Hall-effect gebruiken in wat genoemd wordt de elektromagnetische debietmeter.U voert de vloeistof door een rechthoekige doorsnede gebied en zetten een AC-magnetisch veld in een paar tegengestelde gezichten en elektroden op de andere twee gezichten.Je meet de spanning op hen met een hoge impedantie volt meter.
Een andere methode die alleen werkt voor snelle doorstroming wordt ultrasone doppler.U TX uit een sensor langs de stroomrichting en RX het teruggekaatste signaal en de frequenties te vergelijken.Dit kan worden contactloze gemaakt door de invoering van de sensoren aan het einde van een rechthoekige doos vorm gebied en laat de vloeistof in de ene kant en de andere.
Voor de eerste vraag hierboven, de stroom snelheid te hoog zijn om een nuttig frequentie verschuiving te krijgen.Een voorbeeld is dat de brandstof-flow in een vrachtwagen is te traag om te werken, brandstof-flow in een vliegtuig is snel genoeg om te werken.
Deze instrumenten zijn ontwikkeld in industriële of universitaire laboratoria.Ik vermoed dat particulieren of kleine bedrijven niet over de middelen om een goede baan van het ontwerpen van een te doen.Ik heb niet alle documenten over hen.
Hoi,
Een ander type is Coriolis massa flow meter.Het geeft de directe massastroom.Ook zij kunnen wij converteren naar volume, omdat in de zender hebben de functie om te zetten.
Voor vloeibaar meting nu, API reeds goedgekeurd en zij hebben veel geïnstalleerd in de fabriek.
Het is erg populair laag omdat de nauwkeurigheid erg goed, hoge turn down ratio en minder onderhoud.
Ik weet alleen van een aantal bedrijven die verkopen alleen in grote (dure) hoeveelheden.Coors is een.Zoek de sleutel woord Piëzo op een zoekmachine.Deze worden verkocht in grote platen met de dikte (en dus de resonantiefrequentie) niet coltrolled erg goed.
U kunt ook uw warmte vloeistof en meet de temperatuur in twee punten op dezelfde afstand van de verwarmings-punt en het verschil dat wordt evenredig met de stroomsnelheidbtw moet het veel goedkoper dan echografie
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.