de S2P bestand geeft verschillende resultaten thanthe niet-lineaire model

M

mmarwan

Guest
Ik ben het ontwerpen van een LNA met behulp van de S2P dossier van de transistor @ bepaalde figuur te krijgen en lawaai ... maar toen ik dat vervangen niet-lineaire model van de transistor in plaats van het bestand S2P .. het gehele S parameters van de transistor werden veranderd leidt tot de verandering van de winst en NF bochten alsof ik een andere transistor werd met ...
Is het niet de bedoeling dat de S2P bestand en de niet-lineaire model dezelfde S parameters te hebben op een bepaalde DC bias ??!!!!
bedankt

soms geeft verschillende W parameters, maar niet veel verschil in
ik heb gebruikt, een voor geeft ongeveer 1 of 2 dB verandering in S-parameters

maar het geluid cijfer is compleet anders,
U kan gebruik S parameter bestand

of wanneer u de capabilties U kunt karakteriseren de tarnsistor met behulp VNA en ur S2P bestand te genereren moeten worden gebruikt in de simulatie

wens deze hulp

khouly

sp analyse is klein signaal analyse gebaseerd,
beter gebruik van het niet-lineaire model

Hoi,
Ik heb hetzelfde probleem als ik ontwierp een oscillator.ja, welke is waar de ADS-model of het bedrijf model?
Bedankt.

S parameters moeten nauwkeuriger (especialy als je het voor jezelf te meten met behulp van TRL ijking), maar ze nauwkeurig zijn slechts voor een bias omstandigheden en een temperatuur.
Niet-lineaire model is minder nauwkeurig, maar het kan worden gebruikt in S-parameter analize, HB analize en DC analize met verschillende temperaturen.
Over ruisgetal.
Hetzelfde, S-parametrisering moet nauwkeuriger te zijn.Sommige van niet-lineaire transistor heeft nog geen ruis op alle parameters.Een ander ding is de simulator die u gebruikt.Ik had een probleem met GENESYS, lawaai cijfer voor s-param en niet-lineaire model is compleet anders, maar in ADS was vergelijkbaar.

Je moet voorzichtig zijn over de NONLIN modellen, cos sommige modellen bevatten pakket parasieten, andere niet.Anyway, ik zag ook een aantal verschillen in de simulatie met behulp van S-parameters of de NONLIN model van de actieve apparaat.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back