De juiste ADC voor audio

A

andrew257

Guest
Hi all,

Begin aan de hardware in orde voor mijn FPGA-project.Principe een FPGA gaat een ADC, DAC en extern geheugen om een sample controle audiosignalen.Mijn probleem komt wanneer ive keek alleen maar naar een datasheet van de ADC ik zou gaan gebruiken en merkte de analoge ingang gaat van 0 V tot 3.3V.

Nu, aangezien dit audio ik heb het in mijn hoofd dat het moet bipolaire worden maar nu ben ik niet zo zeker van.audio nodig heeft om de negatieve gedeelte bevatten of kan deze worden gecompenseerd op 0 - 3.3V in plaats van-3.3V tot 3.3 V.

Ook was ik benieuwd hoor je-ve analoge spanning via een luidspreker?

Sante

Andy

Je moet kijken naar de gegevens spec voor uw ADC, en kijk naar de appnotes, meestal zien hoe haak ADC.
Soms heb je nodig zou kunnen hebben 5V voor analoge sectie, maar altijd proberen om de macht van digitale en analoge gescheidenOok u niet in staat zijn te horen-VE, omdat het DC, en audio is een combinatie van sinusgolven

Probeer uw verrekening ADC input voor 1.65 V (de ene helft van 3.3V) door het installeren van een eenvoudige weerstand spanningsdeler en een DC blokkeren condensator.Dat moet ervoor zorgen dat uw ADC input gelukkig.Pas op, deze techniek kan alleen geluid van de 3.3V lijn in de ADC-ingang.

Heb ik gelijk in het denken niet alle ADC zijn geschikt voor audio-toepassingen?

Vanuit het oogpunt van het ingangssignaal.dwz en - ingangen.

Nou, geschiktheid betekent verschillende dingen voor verschillende mensen.Voor sommige ontwerpers, is het de moeite waard de hinder van het hebben van de spanning te compenseren, omdat het systeem alleen een voeding nodig zou hebben in plaats van twee.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back