De huidige spiegel circuit vertekenende stromen produceren in nA's

H

hsanghera

Guest
Hi. Ik vroeg me af of iemand wist van elke transistor circuits die een constante stroom betrouwbaar kon produceren in het bereik van 10-100 nA en hebben ook een zeer hoge uitgangsimpedantie. De reden hiervoor is dat ik probeer om weerstand meten van een zeer resisitive halfgeleidermateriaal (> 10 Mohm) te doen en een heel klein vertekenende huidige behoefte. Ik heb gelezen op de Widlar huidige bron, maar ben gewoon benieuwd of er sprake is van anderen. Dank.

Ik zie niet een probleem om een transistor stroombron actief zijn in de nA bereik. Je moet om te controleren op voldoende lage lekstroom natuurlijk. Maar ik vraag me af, als het een geschikte manier om een stroombron voor een nauwkeurige meting te bouwen. De huidige overdracht verhouding zelfs van monolithische huidige bronnen is nogal variabel. Ik denk dat hoge ohmse weerstanden in de 100 Mohm upto Gohm range laten een hogere nauwkeurigheid huidige bron ontwerp zoals verwacht in instrumentatie toepassingen.

Heeft iemand een ander idee van hoe je een stroombron te maken in de 10's van nA bereik. Het hoeft niet om echt nauwkeurig, gewoon super stabiel. Ik heb geprobeerd het maken van een Widlar huidige bron met BJTs. Ik heb een vrij stabiel stroom (~ 10 nA) upto belasting weerstanden van 100kOhms. Ik heb niet getest dat nog geplakt. Wat ik echt wil is iets met een vermogen weerstand van ten minste een paar GOhms. Is het beter om MOSFETs te gebruiken voor de Widlar ontwerp tot hogere output weerstand te krijgen ten opzichte van BJTs?

het zal zeer moeilijk zijn om te compenseren voor thermische drift op die niveaus.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back