De formule voor de zelfinductie van een stuk draad van diameter d en lengte l

H

htg

Guest
Kan iemand mij de formule voor de inductie van een stuk draad van diameter d en lengte l? Ik vond een formule die het niet eens is met de gegevens die door fabrikanten over inductie van RF-MOSFET leads, dus ik vraag me af of het juist is.

Dat geeft toch geen zin. Het hangt ook af van de afstand tussen kabel paren en als die is recht Parallel, wordt spunded. Ook capasitance is een factor en zal een grote invloed in een kabels gedrag.

Dit is het eerste wat ik nodig heb. Inductie van een twin lead is ook van belang.

Ik ga akkoord met Prototype_V1.0. De inductie van een draad kan niet gemeten zonder weten het retourpad. Voor de inductie van een draad paar, kunt u gewoon verwijzen naar de basis-transmissielijn formules in RF en theoretische elektrotechniek tekstboeken. Ik heb deze formule in mijn boek: L = μ / pi * ln (d / r) (in H / m) μ is 1.256e-6, d is de draad (midden) afstand, r is de draad straal, de formule wordt gezegd dat geldig voor d> 5 * r. Voor complexe geometrieën, ik de voorkeur aan inductie rekenen met FastHenry vorm freefieldsolvers.com. Sommige fabrikanten hebben ook samen verpakken parasieten specificaties voor RF en power apparaten met SPICE modellen.

Bedankt. Dit geeft de inductantie van een tweedraadskabel per lengte-eenheid. Ik heb deze formule in mijn boek, maar er is een opmerking die je nodig hebt om inductie van zowel single leads toe te voegen. Dus ik zou nog steeds graag de formule voor de inductie van een enkele draad te zien.

Niet per se. U kunt twee unipolaire condensatoren aan de uiteinden van de draad, plus iets om de huidige bedienen (bijv. een MOSFET).

maar er is een opmerking die je nodig hebt om inductie van zowel single leads toe te voegen.
Ik denk, het commentaar verwijst naar de innerlijke inductantie van de geleider. Het is een frequentie en de weerstand afhankelijk term die samen verschijnt met het skin-effect. Met betrekking tot de karakteristieke inductantie van typische geleiding geometrieën, kan worden verwaarloosd.

Mijn boek geeft formules voor de innerlijke en uiterlijke inductie van een enkele draad, dus waarschijnlijk het commentaar bij de formule voor de inductie van twin lead heeft betrekking op zowel de binnen-en buitenkant zelfinductie. Ik wil om te controleren of andere bronnen geven dezelfde formule voor de inductie van een enkele draad.

Zoals ik al zei, de "buitenkant zelfinductie" van een enkele draad is een niet-gedefinieerde hoeveelheid in mijn mening. Ik vraag me af, hoe de betreffende formule is afgeleid?

Misschien is het meer interessante vraag is, wat lichamelijk probleem de formule vertegenwoordigt? In mijn gezichtsveld, de inductie van een draad is vooral een praktisch ontwerp probleem voor het krijgen van een goede schatting van het circuit gedrag. Tenzij antennes en straling weerstand in het spel komen, dirigenten zijn altijd draadlussen of parallelle draden met eindige afstand. Procceding van de eerder genoemde uitdrukking voor de parallelle kabel bij met zijn ln (d / r) termijn zou de inductie van een enkele draad oneindig zijn. Mogelijk is het niet, maar het moet worden verwacht een grote waarde ten opzichte van een tweedraads geometrie. Ik begreep, dat je richt op de berekening van circuit inductanties in plaats van het oplossen van algemene EM problemen. Het lijkt me duidelijk, dat de besproken enkele draad probleem is zinloos in deze relatie.

Citeer me niet op deze maar ik vermoed dat deze kwestie van belang is bij het ontwerpen van apparatuur voor het op afstand veroorzaakt oscilation over grote afstanden (dat wil zeggen zeer grote comapared de algemene apps ... kun je misschien een schatting van de toepassingen zelf)-aansluiting

Mijn boek de volgende formules geven voor de externe en interne inductantie van een enkele draad: LEXT = (μ * l / (2 * pi)) * (ln (2 * l / r) -1) Lint = μ * l / ( 8 * pi)

Dit is mijn eerste waarderen bericht om u op dit forum. Ik wil u bedanken voor het verstrekken van consistente mij met mijn verlangens als ik toestaan. Je helpt me krijgen meer en meer vertrouwen in u en mijzelf. Dankzij uw consistentie, [color = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- Bericht toegevoegd om 11:17 ---------- Vorige bericht was om 11:16 ---------- [/SIZE] [/color] erg mooi ppst

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back