De effact van W en L voor VTH van MOS transitor

S

shqzhao

Guest
hi, kan je mij wat adviezen geven?
voor MOS transitor waarom VTH dalen wanneer L dalen?en VTH toenemen wanneer W dalen?
Bedankt

Welnu, in submicron proces, wanneer L afneemt, de korte-kanaal effecten meer prominent aanwezig is.Bijgevolg DIBL effecten, zoals vermindering van de VTH van de transistor.Ik heb gezien dat VTH veranderingen met W in submicron technologieën, maar ik weet niet de precieze reden achter.Wanneer de breedte te klein is (vergelijkbaar met L), dan is er iets genaamd smalle breedte-effect, dat de VTH van het toestel vermindert.

Bedankt!Ican't vinden materiaal dat hoe W effect van de vijfde ook.

Voor korte kanaal vijfde vs W en L gecorreleerd met proces-type.Ik denk dat VTH toenemen, terwijl w daling kan een ondiepe loopgraaf isolement.De parasitaire condensator in de breedte richting eindigt krijgen meer gewicht wanneer de breedte te krijgen smal.

vt afname met afname van L te wijten aan de korte kanaal effect en de VT toename te wijten aan breedte dalen door de smalle breedte van effecten

Hoi,

In eenvoudige termen ...., Een kanaal is een geleidend pad voor de vervoerders van bron tot .... afvoer en zoals we drempel spanning definiëren als de minimale gate spanning nodig om een geleiding pad .... vorm en als kanaal vermindert de gate voltage nodig o Schakel het apparaat af ... dus VTH daalt ook ...

regds,
Anup

Hoi,

Als je leest een van de boeken over CMOS basics u uitleg vinden samen met de wiskundige deel.CMOS VLSI Design By Weste zeer goed boek.

er is ook omgekeerd VTH moudulation effect als u verdere daling L

voor vergelijkingen gelezen boek van Tsividis ...

Ik denk het niet!
Eigenlijk Ve bijna nondepent is op L of W wanneer L of W is groot (niet op korte of smal MOS).Wanneer echter L of W verlagen, zou de vijfde toenemen.U ziet de reden en de formule op het boek van Neman's, sorry, ik kan me niet herinneren de exacte naam van het boek, het is op halfgeleider apparaat.

Eigenlijk kunnen we afleiden uit het resultaat proces gieterij's bestand.Het vertelt ons als u wilt lage VTH-proces te gebruiken, konden we geen gebruik maken van minimaal L meer, maar gebruik maken van verschillende tijden van de minimaal L.

BR,
Alex

De voorheen vermeld DIBL is de afvoer geïnduceerde barrière te verlagen.Heel goede uitleg hier: http://en.wikipedia.org/wiki/DIBL

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back