de doelmatigheid van de heffing pomp?

K

kenddo

Guest
Hi all, Ik heb berekend dat de efficiëntie van een rc lus bij het laden van de condensator de efficiëntie η = (1-e ^ -t/RC) / 2, het rendement is altijd minder dan 1 / 2!(η = Wc (t) / Wc (t) WR (t)).als mijn conclusie is juist de heffing pomp-efficiëntie moet minder dan 50%, maar voor zover ik weet de heffing pomp-efficiëntie (Typ) is 85 (%) of hoger.
kunt u mij vertellen het verschil?

WR (t) = CU ˛ (1-e ^ 2t/RC) / 2
Wc (t) = CU ˛ (1-e ^ t / RC) ˛ / 2
η = Wc (t) / (WR (t) Wc (t))

kenddo,

U bent correct in de efficiëntie van het laden van de condensator van 0V.In een heffing pomp, is de condensator niet helemaal leeg is, maar wordt meestal links in rekening gebracht.Hierdoor kan de heffing van de condensator te meer op van 90% tot 100% in plaats van 0% tot 100% (waarvan max. van 50% geeft).

Met behulp van de 90% tot 100% (werkelijke resultaat hangt af van vele factoren).Dit betekent dat de productie wordt 90% van de input spanning (of meer typisch ondersteboven op -90%).De efficiëntie bij het opladen van de overdracht condensator wordt nu 95%.De overdracht van de kosten voor de uitgang condensator zal worden op 90%, en biedt een totaal rendement van ongeveer 85%.

Thank U JPR
Je hebt gelijk, ik heb niet nagedacht over de oorspronkelijke toestand

SMPS heeft een hoog efficiënt op te stimuleren en aftreden.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back