de beste IC Design lay-out tools?

Naast Cadence, Mentor Graphics is geweldig hulpmiddel voor analoge / mixed-signal IC design.

Hoi

je kunt proberen Zeni Paragon .... gebruiksvriendelijk

Als u wilt weten over IC-design en een academische lay-out te doen, kunt u gebruik maken Tanner's L-Edit lay-out tools.Als u wilt tot een werkelijke IC Design doen op een manier profetional, dient u gebruik Cadence IC Design-pakket, omdat het alle fasen in het ontwerpen van digitale en analoge hoesjes te ontwerpen.Merk op dat cadans pakket is geschikt voor ASIC-ontwerp niet FPGA ontwerp.In FPGA ontwerp dient u Synopsys gereedschap.Ik heb niet werken met Tools Mentoren ', maar ik denk niet dat het iets anders dat cadans niet.

Groeten,
KH

Cadence instrumenten voor lay-out en het meest gebruiken!Andere veel moeilijker te krijgen kit voor.

khorram wrote:

Merk op dat cadans pakket is geschikt voor ASIC-ontwerp niet FPGA ontwerp.
In FPGA ontwerp dient u Synopsys gereedschap.
Ik heb niet werken met Tools Mentoren ', maar ik denk niet dat het iets anders dat cadans niet.

Een goede vraag.Ik heb op de verschillen als volgt omschrijven:
In FPGA ontwerp zal u synthetiseren het ontwerp tot de een van de FPGA verkoper producten die een aantal beperkingen hebben.De grootste beperking is over de timing en snelheid.Als de snelheid van het ontwerp is niet belangrijk voor u, kunt u FPGA producten te verminderen time-to-market en de kosten.
In de ASIC-ontwerp, moet je voorbereiden lay-out van uw ontwerp en stuur het naar een fabrikant om een chip produceren en leveren aan jou.Dit soort ontwerp heeft snelheid en timing voordelen, maar de time-to-market en de kosten zullen worden verhoogd.

Groeten,
KH

khorram wrote:In de ASIC-ontwerp, moet je voorbereiden lay-out van uw ontwerp en stuur het naar een fabrikant om een chip produceren en leveren aan jou.
Dit soort ontwerp heeft snelheid en timing voordelen, maar de time-to-market en de kosten zullen worden verhoogd.

isaacnewton wrote:khorram wrote:In de ASIC-ontwerp, moet je voorbereiden lay-out van uw ontwerp en stuur het naar een fabrikant om een chip produceren en leveren aan jou.
Dit soort ontwerp heeft snelheid en timing voordelen, maar de time-to-market en de kosten zullen worden verhoogd.

Dat is bijna gelijk.Zoals u weet, ASIC staat voor Application Specific IC.Maar het grootste verschil is:
In Full Custom desgin, moet u het ontwerp van de lay-out yourselfs.Maar in de ASIC-ontwerp kunt u gebruik maken van automatische plaatsing en routering tools voor het genereren van lay-out gebaseerd op de standaard cellen.
Met andere woorden, ASIC-ontwerp omvat "Full Eigen ontwerp" en "Semi-custom design".

Groeten,
KH

selvaraja wrote:

Hoije kunt proberen Zeni Paragon .... gebruiksvriendelijk

ICStation Mentor is geweldig hulpmiddel voor Full aangepaste lay-out.Het is eenvoudig te gebruiken, aanpassen en integreren om Calibre.

Ik denk dat ADS zeer goed en krachtig.
kan veel complete simulatie-analyse.

lay-out tools:

magie, virtuso.L-edit ...
iedereen gebruik maken van de magie?een goed instrument voor lay-out!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back