DDS met brede zwaai frequentie

B

bibo1978

Guest
Ik wil een signaal dat tjilpen veegt 200-800 MHz, maar ik kan niet vinden DDS die werken in dit frequentiegebied de snellere DDS kan Veiligheid in 1 SAP's die een frequentie geeft minder dan 500 MHz "Nyquest rate".Dit was de AD9858, dus ik dacht aan het gebruik van deze DDS en de uitbreiding van haar aanbod door middel van externe circuits, maar ik weet niet hoe dit te doen, heeft iemand nog ideeën?

Hoi

De manier waarop je kiest voor het vegen implemnting bereik hangt af van de frequentie resolutie (stapgrootte) in deze reeks.
Voor hoge resolutie die u gebruikt moet worden complexe technieken zoals een hybride PLL / DDS en voor lage resolutie heb je een PLL synthesizer en een mixer.

Groeten

I agree.De keuze tussen deze platforms is een compromis tussen snelheid en frequentie schakelen resolutie.Vertel me wat de tijd is en vegen kunnen wij u meer expliciete ideeën!

U kunt ook een Mini-Circuits RK-2 Frequentie Doubler ($ 17,95 per stuk) op de uitgang van de DDS.Het vergt 1 tot 15 dBm dus misschien heb je op een versterker tussen de DDS en de doubler toe te voegen.Het heeft ongeveer 15 dB verlies, zo kan zijn dat een tweede versterker toe te voegen na de doubler ook.Een geschikte versterker (beide locaties) is Mini-Circuits MAV-11BSM 50-1000 MHz ($ 1,50 per stuk) of vergelijkbaar.

Ik ben het oneens met de RK-2 Doubler oplossing.Het verlies is 15dB, maar de onderdrukking van de eerste harmonische is slechts 20dB!Dit betekent dat slechts een 5dB verschil tussen de frequentie verdubbeld toon en de fundamentele!Dit is een zeer distorded signaal.En je kunt filteren vanwege de hoge relatieve bandbreedte.

Bedankt VSWR, had ik al gedaan een ontwerp ", die was als VSWR gesuggereerd", maar ik gebruikte Remec FD34SM-1 doubler, het heeft een fundemental Isolatie van 35-40 dB (typisch) en een instertion verlies van 11,5 dB (typisch) en een derde harmonische onderdrukking van 33dbc refernced de tweede harmonische, lijkt het mij OK en ik denk dat ik een versterker te gebruiken.Ik wil weten of er een andere suggesties die kunnen efficiënter.wat denk je "radiohead"

Mag u kunt gebruik maken van een mixer, zodat de frequentie resolutie niet wordt gewijzigd na gebruik van de frequentie doubler.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back