DC-Jack Symbol ... Wat? Hoe?

Z

zia.newversion

Guest
Ok. Ik vraag niet om een ​​PCB voetafdruk van een DC-Jack want ik heb gezocht en gezien een paar leden krijgt schold meer dan het stellen van een domme vraag die gemakkelijk kunnen worden opgelost door te zoeken. Ik heb al een PCB voetafdruk van een DC-Jack. Ik gebruik EagleCAD en het schema is verwarrend me, deels omdat ik nog nooit een DC-Jack gebruikt voor (Ja, we hebben een voeding die croc clips heeft op het vermogen terminals: p) Hoe dan ook, is het beeld van het schema bijgevoegd ... Kan iemand uitleggen hoe een DC power jack werkt? En waar normale voedingen twee terminals hebben, waarom het er vier? En hoe zou ik dit schema? Hoe kan ik erachter komen welke terminal is V +, waarvan een V-of GND ... Gelieve te helpen. Dank u. PS Als iemand vraagt ​​zich af, het schema en de voetafdruk kwam van Sparkfun Bibliotheek voor Eagle.

Dat is een slecht getekend symbool. Deze is uit het con-conrad.lbr: Vanaf die is moet een beetje duidelijker worden. Wanneer de stroom connector is gestoken breekt het + contact van de ene met de pijl. Eigenlijk is de connector 73398? in dezelfde bibliotheek is een beter voorbeeld, omdat ze bestempeld als de pinnen 1,2,3 in plaats van waardoor ze onzichtbaar! Keith.

Dat is wat heet een 'switching' jack. Dat soort dingen wordt vaak gebruikt in audio-apparatuur, zodat ongebruikte ingangen (ingangen met zit geen stekker) zullen de ingangen kortgesloten aan geluid krijgen in de low-level circuits te minimaliseren. Voor uw toepassing, ik weet niet of u die derde terminal voor alles, sluit de + en - terminals.

De DC-aansluiting is te schakelen naar de interne voeding (bv. accu) breken wanneer de stekker wordt geplaatst. Yours heeft slechts drie aansluitingen - aan de rechterkant. Als u niet nodig de schakelaar dan zou u gebruik maken van de boven-en onderkant verbindingen en negeren de middelste. Op welke manier rond u verbinding maakt is het aan u (en uw voeding), maar het centrum positief is het meest gebruikelijk. De bovenste aansluiting is het centrum. Keith

Dank u allen. Ik waardeer uw hulp. Ik krijg het nu. Dus de ^ vormige pin aan de linkerkant is geen pin ... De pin is aangesloten op een gevulde cilinder is de grond en de rest twee pinnen met elkaar verbonden zijn, tenzij de aansluiting is aangesloten op een stopcontact. Right? En ik hoef geen zorgen te maken over de pin in het midden omdat het niet relevant op dit moment. Echter, de pin is aangesloten op de ^ vorm + ve ... Maar ik krijg het concept van de pin in het midden. Het is bedoeld voor een alternatieve energiebron, toch? Het is er alleen in het geval ik nodig had om een ​​batterij te sluiten voor het moment dat de aansluiting niet is aangesloten op het stopcontact. Als de aansluiting is aangesloten op stopcontact, wordt de accu worden losgekoppeld van het circuit (en de kracht die uit power adapter wordt niet opladen van de batterij) ... Tenminste, dat is wat ik te verzamelen van alle reacties ... Ik kan overgaan tot het symbool gebruiken in mijn schema ... Nogmaals bedankt, iedereen.

Het normale gebruik is voor batterijgevoede apparaten die kunnen worden aangesloten op het lichtnet. Dus, de batterij wordt aangesloten op de middelste terminal. Wanneer u de stekker in het stopcontact snijdt de batterij uit het circuit en bevoegdheden die zij uit het stopcontact. Ze worden niet gebruikt zoals dat nu zo, want als je aansluiten op het net zonder dat de stroomvoorziening is ingeschakeld zal het apparaat uit te schakelen als de accu losgekoppeld worden - niet ideaal. Keith

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back