Daarom moeten we klok transtion (rand triggering) voor flip-flop

V

venkatesankalidass

Guest
Hello guys,
Daarom moeten we klok rand transtion (hetzij dalen of stijgen) voor het ontwerp van flip-flop

sequentiële schakelingen moeten synchrone ...sine async ckt's hebben een groot aantal problemen zoals rece voorwaarden synchronisatie ckts zijn Preffered over hen ...voor deze synchrone werking rand-triggering wordt gebruikt ...

dit is het fundamentele verschil tussen een flip-flop en een grendel.

hang-niveau zijn gevoelig en flip flops zijn rand gevoelig.

Dit maakt de inhoud stabiel te zijn voor hele klok puls in slippers

Corect me als ik fout ben

synchroon op hetzelfde moment zullen alle flip-flop worden triged

hi, hebben l gebruikt cadans instrument, maar gebruikt Synopsys.l zal proberen

Hoi,

Als we geen gebruik maakt van de randen, wanneer de input waarde verandert de uitgang ook accrdingly veranderen.Hierdoor zijn wij verkeerde waarden zullen krijgen voor de afwikkeling van de werkelijke waarde.Het zal onnodig schakelen en vermogensverlies.Dus we zijn het verkleinen van de bemonsterings venster en waarbij de input stabiel.Daarom gebruiken we randen.

Groeten,
Kanags

Eerst moeten we een aantal gegevens cel te houden.Dat betekent dat we meer nodig dan combinabtion logica.
Ik denk dat het gebruik rand misschien wel de enige manier om gegevens vast te leggen, zelfs voor klink.

Beste dude,

Om gegevens moeten we rand trigger, slaan zowel op de positieve rand of neative.

zodat alleen het zal begrijpelijk welke gegevens moeten worden opgeslagen tijdens die bepaalde rand.voornamelijk synchrone gegevens en klok om opgeslagen gegevens

als het niveau senstive passeert alleen de gegevens van i / p om o / p totdat het reamins hoog.

Santu

Als we niet DFF gegevens vergrendeling gebruiken, kunnen we niet weten de data te verwerken tijd.
In die aanvraag, we altijd doen wat wiskunde berekening of timing controle.
Als we niet timing aspect gebruiken in onze ontwerpen, is het altijd probleem om echte resultaat.

We moeten het anders b'coz zij zal optreden als een klink
We moeten zelfs de setup-tijd ook overwegen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back