Cutoff frequentie

I

ikerrg

Guest
Ik heb gesimuleerde een eenvoudige rechthoekige golfgeleider (TE10-modus) in HFSS met een frequentie sweep.Ik wil de exacte cutoff frequentie van de golfgeleider weet (ik weet dat het analytisch c/2a).Waar vind ik die waarde precies berekend door HFSS?U kunt bij benadering de waarde van watchin de gamma constante in frequentie-domein, maar ik moet de exacte waarde.

Hartelijk dank.

Ik denk dat je kan uitvoeren formaat van de data.If u kijken naar de gegevens in een tabel wijzigen, kunt u gemakkelijk de cut-off frequentie.

Het bedrag van de demping per lengte dat een cuttoff golfgeleider heeft is gegeven door een vergelijking voor de voortplanting constante echte deel.Je curve past de gegevens aan die vergelijking.Aangezien demping in de buurt van cuttoff geleidelijk toeneemt met afnemende frequentie, zal u nog geen alles of niets type situatie voor attenuatie vs frequentie.

HFSS geeft prop constant.Van imaginaire deel van prop constante en de gesimuleerde frequentie kan de exacte cutoff worden berekend.De formule om dit te doen is te vinden in vele boeken als em Cheng's Field en golf elektromagnetisme

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back