Current Loop PIC

N

neuralc

Guest
Hoi,

Waar ik kan vinden definities op te bouwen van een interface voor een lopende lus (4-20 mA) en een PIC micro?

THXNeuralC

Dure, maar eenvoudige manier: AD421 (Analog Devices) alle PIC je maar wilt.

Gebruik een PWM-uitgang van de pic via een RC-netwerk te filteren bij een spanning van gecontroleerde huidige bron met een op-amp.Het is goedkoop en makkelijk ...

Kijk naar de Microchip website voor het vinden van een uitgang van een anlog pic.

Kijk op nationaal of Fairchild op-amp Datavellen voor spanning gecontroleerde huidige bronnen.

Good Luck ...

Bitburner

Hi all,

suiram de AD421 het
is een grote IC, het probleem is dat het teveel expenciv (ongeveer 22 euro!) THX

Hengst, de tips die je geeft zijn voor een 4-20 loop uitgang van een PIC-recht?Maar wat ik wil is een bijdrage aan de PIC.THXNeuralC

Oooops, sorry.

Nou, dan zou ik gebruik een 220 Ohm weerstand naar GND.

4mA = 0.88V
20mA = 4.4V

U kunt ook gebruik maken van een paar van op-amps om 0-5V in plaats van 0.88 - 4.4V.Deze methode werkt goed.

Een ander alternatief, maar duurder, is een Burr-Brown deel, RCV420.(Ik denk dat dat rechts) Hoe dan ook, het geeft je 0-5V en een fout vlag voor <4mA.

Elke PIC met een ADC zal het werk doen.De PIC16F870 is redelijk goedkoop.

Good Luck ...

Ik hoop dat ik geholpen deze keer.lol

BitBurner

Hi Stallion,

Maar, kunnen we een 220 Ohm weerstand op de lus?Er zijn geen specificatie voor de input impedantie?

THX

NeuralC

::::: DE BORG :::::YOU?? PAY hahahah PAY ??????voor analoge IC voor een project

een echte bedelaar

en alleen om een monster

dan zijn de vrije

en krijg je twee van analoge
Als je nu het schip van zijn docking haven
krijg je twee ooit 2 weken!WE ARE THE BORG!
[Dit bericht is bewerkt door: DE BORG op 2001-12-20 03:46]

Hi Neuralc,

U hebt de controle van de max / min belasting voor uw apparatuur welke bronnen de 4-20mA signaal.

Ik lees dit soort signalen van Infrarood vlam detectoren of IR-gasdetectors die bron tot 500 ohm Max.

Een nieuwe functie in deze zijn HART-apparaten die gebruik maakt van dezelfde draden voor een 485 als de gegevens naar een handheld ondervrager.
Als u graag gebruik van dit protocol wordt de belasting weerstand mag niet kleiner zijn dan 250 ohm.

Regards, Msmax

Hi Neuralc,

Als max load is uw probleem, kunt u een laagste weerstand mogelijk willen 1ohm of 0.47ohm, dan met behulp van een opamp kan je versterker het signaal te meten met PIC.

Ik denk niet dat een belasting van 1 Ohm weerstand gewenst is voor industriële soort apparatuur.

Allereerst: welke apparatuur heb je?
Informatiebladen?Beschrijf uw aanvraag een beetje meer.We echt willen helpen, maar we kunnen alleen helpen als u ons met een goede beschrijving van wat je nodig hebt.

Normaal gesproken wordt de belasting weerstanden voor 0-20mA apparaten zijn ongeveer 200-500 ohm.

Als u wilt lezen van de waarde met een analoge ingang van een PIC en gebruik dan een 200 Ohm weerstand 1% voor belasting.Normaal gesproken worden deze apparaten hebben een overrange en
max. bron van 25mA.In deze opstelling kunt u lezen 0-5V op de ingang van de PIC.Gebruik enige bescherming circuit als interfacing gebied bedrading.

Hi all,

De aanvraag
is het niet voor een specifieke uitrusting.Het
is aan interface automatisering sistems zoals Si.emens S.7 met analoge uitgang Cards, All.en Bradle.y, ...

Dus het idee
is het sluitstuk van een lus van een van deze uitgangen en ontvang de huidige waarden.THX

NeuralC

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back