CST Patch Antenna Simulatie

S

simotic

Guest
Hi All,
Beste freinds,
ik werk op het papier alraedy gepubliceerd op MOTL op maart 2006: "Geïntegreerde Antenne Voor Multiband Multi-National Draadloos Gecombineerd met GSM1800 / PCS1900/IMT2000 _ extensie".
Ik simuleren met behulp van deze antenne CST Microwave Studio (versie 5), maar i dont krijgen dezelfde grafiek van S11 parameter dacht op het papier.
Kunt u mij helpen dit probleem op te lossen (i dont know, indien dit verschil is te wijten aan de grens of excitatie ...).
Aan dit bericht ontvangt u mijn CST-project van de voorgestelde antenne, en het bijbehorende artikel.
Alsjeblieft, kan een retry deze simulatie door CST Versie 5.
hartelijk dank.
bastvezels betreft.

Hi Simotic,

Ik heb enkele kleine wijzigingen in uw ontwerp:

1.De middelste tak omvang had het mis: het zou 73 mm (je gebruikt 75 mm)
2.verandering metaal dikte tot 35um (hoewel niet belangrijk)
3.Diëlektrisch verlies raaklijn moet 0,02 (ga naar substraat eigenschappen en wijzigen)
4.Gebruik open (ruimte toevoegen) aan alle kanten
5.Gebruik een groter waveport (grootte kunnen zijn: 4h x 5W waar h de hoogte van het substraat en w is de dikte).Z_min van waveport begint vanaf de grond metaal: voor 35um metaal het begint uit-1.555mm voor uw zaak.

veranderen van bovenstaande parameters en gesimuleerd in CST2008, na terugkeer verlies is gevonden (zie foto).Dit is min of meer het verwachte resultaat.

Groeten,
shameemkabir
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

ok lieve shameemkabir,
Ik probeer het opnieuw met behulp van uw suggesties, i dont hebben dezelfde grafiek als het artikel, bu de verkregen S11 parameter nauwkeuriger zijn met betrekking tot de meting.
Thank you very much for your help.
met vriendelijke groet.

sorry voor het stellen van vragen dit soort zoektocht ..maar
ik ben een student en nog nieuw te ontwerpen antenne ..Ik wil graag weten of de LG en Wg waarvan de breedte en de lengte van de grond het vliegtuig kan worden gewijzigd met het oog op de optimalisering van het ontwerp of niet ..hoe zit het met de grootte van de patch die we hadden berekend vóór ..kunnen we de grootte ..Om het beste resultaat, of we kunnen gewoon de feed?plz help me ..

Beste wanie84,
voor antenne ontwerp, u kunt veranderen alle dimensies van uw antenne, maar dit van invloed op de frequentie van de resonantie van uw antenne.
voor de breedte van de toevoerleiding, moet u voorzichtig zijn met het oog op Input impedantie gelijk is aan 50 ohm die compatibel is met veel populaire connectoren.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back