CST Farfield simulatie met twee poorten

M

mr_ghz

Guest
Hi all

Ik ontwierp een transceiver-antenne op 24GHz met CST Microwave Studio.Het systeem bevat een 1 * 4 Patch array als zender en een 1 * 4 Patch array als ontvanger.Beide antennes hebben hun eigen poort.
Toen ik de simulatie doe ik alle S-Parameters en de Farfield van de ontvanger of de zender antenne.
Mijn probleem is, dat (vanwege mijn magnetron circuit) de ontvanger antenne zal ook de macht uitstralen met een specifieke energie en fase (dit is vanwege de 'slechte' isolatie van mijn mixer).Deze straling verandert mijn uitgestraald Farfield.

Hoe kan ik dit in MWS simuleren?Ik heb een mogelijkheid te geven elke toegezegd haven een energie-en 'fase'.Het systeem moet berekenen mij de volledige Farfield gegeven door de straling van beide poorten (= antennes)

Bedankt

Hoi,
yepp ...het is mogelijk.Dat is een gemakkelijke stap.Net Bereken uw antennes door de solver te laten draaien.Eens, dat is gedaan voor elke haven combineer je de resultaten.Go "Resultaten-> Combineer resultaten".U kunt nu bepalen de fase en amplitude van elke afzonderlijke poort.Gedaan.

Een andere manier is dit.U kiest Bron type "Selectie" en klik op "exitation lijst" in de "Transient Solver Parameters" menu (dat verschijnt wanneer u de Voorbijgaande solver).Vervolgens kunt de exitation voor elke afzonderlijke haven door changinge de amplitude en fase.Klik op OK en de start van de solver.Gedaan.

Heeft het u helpen?Drop me a line als je meer hulp nodig.

Ciao, Elomatic

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back