cro geluid berekening.

• Thread starter hiren.dave@bhuved.com
  • Start date
H

hiren.dave@bhuved.com

Guest
hi, gebruik ik GDS 1102 U DSO uit GW-INSTEK. ik ben het aansluiten van sonde met fotodiode. DSO geeft output met 40mV lawaai. Ik wil geluid van fotodiode te berekenen. Ik ben in de war dat in 40mV hoeveel geluid wordt opgewekt door DSO? en hoeveel door de fotodiode?

CRO's produceren minder dan 1 mm pp geluid op hun meest gevoelige instelling. dat wil zeggen een kleine verdikking van de basislijn. PS je niet kunt meten geluid met een CRO, hebt u een RMS-sensor. Openhartig

Als u de sonde met de sonde GND, dan zie je gewoon nul volt, plus wat ruis wordt gegenereerd intern in de DSO. De totale 40mV een combinatie van de fotodioderuissignaal plus de oscilloscoop ruis. PS piek-piek geluid weinig zinvol bij de beschrijving ruis omdat het geluid volgt een Gauss profiel (die theoretisch toch oneindig van piek-piek). Een meting van piek tot piek ruis zal sterk afhankelijk van het tijdsinterval gedurende welke werd gemeten. Integendeel, het is zinvoller om te beschrijven RMS geluid. Je moet voorzichtig zijn om ervoor te zorgen je echt weet wat dat 40mV is: of het is allemaal willekeurig, of dat het ook interferentie (zoals net lawaai, lawaai van dichtbij SMPS's, RF geluid, licht van tl-lampen, enz.) Als je echt willen het geluid van de fotodiode kennen, moet je zorgvuldig af te schermen uw meting in pick-up uit andere bronnen te voorkomen. Hoop dat dit helpt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back