CPW Simulatie in ADS

S

sool83

Guest
Hallo iedereen!

Ik moet simuleren magnetron sommige circuits in coplanaire golfgeleiders met behulp ADS Momentum 2006.Ik geef de voorkeur te gebruiken in plaats van "slots" STRIPS zelfs dacht simulatie is aangetoond dat zij efficiënter met "slots", omdat ik meestal start van maskers of. GDS file.Then, ik gebruik 2 metalen strips als grond-vliegtuigen en een strook tussen hen als RF-lijn.Ik twee tegenover havens als "interne" en de andere twee paren van havens als "grondreferentieniveau", kennelijk bedoeld om de rispective interne poort.

Ik heb gemerkt dat de S-parameters die het gevolg is van een volledige golf simulatie van een eenvoudige 50 ohm CPW (voor istance, 1 mm lengte) zijn verschillend van de CPW adem element door de schematische middel van advertenties.Deze resultaten verschillen ook van meetresultaten!In feite
ben ik meestal probeer te simuleren een complexe structuur in Momentum (dwz hangbrug, discountinuities, overgangen, ECC ..) en het lijkt te stroken met gemeten data, maar als er een aantal eenvoudige CPW pad, ik moet voor de simulatie van de hele structuur van exporterende volle-golf S-parameters in het schema en door toevoeging van CPW adem elementen waar nodig,
in plaats van het nabootsen van CPW pad rechtstreeks in Momentum.Anders gesimuleerd gegevens verschillend zijn van de gemeten gegevens!U kunt controleren of mijn bewering door het ontwerpen van een eenvoudige CPW lijn (met behulp van Strip en niet Slot!) In Momentum en vergelijken deze met een gelijke lengte CPW adem element.

Heb ik een aantal fouten in de opstelling van het model?Is er iemand onder jullie die ooit heeft ondervonden van dit soort problemen?

dank u bij voorbaat!

Hi sool83,

Mijn vraag is waarom u gebruik interne poorten in plaats van enkel de havens?Bovendien, zoals ik me herinner is het niet nodig gebruik te maken van twee havens als "grondreferentieniveau" voor een CPW simulatie.Algemeen, als je de juiste set-up voor de dynamiek van de resultaten zijn erg dicht bij ADS schematische simulatie.

Dus controleer de installatie van uw simulatie (substraat, meshing, enzovoort), probeer dan met enkele havens alleen, dan vergelijken de resultaten met schema.

BR
Kai

Hi sool83,

Ik denk dat ik u kan helpen op CPW, ik heb al te kampen met hetzelfde probleem, eigenlijk is het een beetje moeilijk om het te doen in advertenties, dus stuur me je e-mail te sturen u een aantal bestanden.Het is een beetje groot en ik kan niet uploaden hier.

Hoi,

heb je het probleem op te lossen, omdat Im met hetzelfde probleem?Maar ik ben het nabootsen CPW met GND vliegtuig.

Wat was de fout?

You need to setup signaal-poorten op het signaal traceren en gemalen referecne havens op het terrein sporen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back