CPU

R

rrrrr12345

Guest
In CPU-operatie, na een instructie wordt opgehaald, wanneer de opcode is alrithmetic, wanneer het wordt uitgevoerd, verschillende delen van de CPU zodanig zijn gekoppeld kunnen zij de gewenste bewerking uit te voeren.Zo werd een toevoeging operatie gevraagd, een logische rekeneenheid (ALU) zal worden aangesloten op een set van ingangen en een set uitgangen

Hoe wordt deze verbinding fysiek wordt gedaan?

R

De opcode wordt verstuurd naar instructie decoder (dat is een demuxen), die de gegevens stuurt naar dat specifieke blokkeren van de logica dat moet worden uitgevoerd in de ALU ....Stel dat je wilt Daarnaast voer de adder blok zou worden gegeven met de gegevens ....Pls correct me als ik fout ben ...

Hi all,

Een stap vooruit bharath ...

the precise block which would to the job.

Ik zou willen toevoegen dat de hele inspanning alleen aan de "locate"
de precieze blok die op de baan.Tenslotte het blok referes tot wat ik zou noemen "Look-Up Table 'zoals onze calculator en stuurt het" antwoord "op de gevraagde locatie ....!!!!

Hoop me juist tooo .... IAM open voor discussie ..!

Dag,
Sai

raghuram_msc wrote:

Hi all,

Tenslotte het blok referes tot wat ik zou noemen "Look-Up Table 'zoals onze calculator en stuurt het" antwoord "op de gevraagde locatie ....!!!!

"Antwoorden" zijn uitgangen.

Uitgangen zijn nooit geleid, ze beschikbaar zijn, overal waar ze zijn aangesloten.Voor de interface met de buitenwereld, kan uitgangen worden ingesteld op een hoge impedantie staat, die is bijna een verbreken.

In plaats daarvan worden ingangen geselecteerd (via multiplexing), en registers slaan input gegevens door "vangen" hen op een "klok" signaal.Registers kunnen hebben "Enable" inputs "die controleren of de kloksnelheid zal veroorzaken in het register bij te werken of niet.

Het obivous antwoord is de controle-eenheid.

De cpu heeft verschillende blokken zoals adder, multiplier, enz.
De controle-eenheid activeert de vereiste blok nodig van de gegevens.De instructie betuigt haar eis om de controle-eenheid door middel van de opcode ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back