T
thtasuja
Guest
Hallo vrienden,
Ik heb een vreemd probleem heb ik bezig voor weken.Misschien kun je me helpen uit deze.
Ik heb een machine met interne toestand (geïnitialiseerd interne signaal).Ik strippen het ontwerp voor eenvoud.Zij moeten kunnen bitwise en de interne signaal en de output is.Maar met het ISE synthese UITSLAG uit.Ik heb al geprobeerd andere operatoren ook van toepassing op mijn 'result_internal' ( 'result_internal: ='1' & 'result_internal (5 downto 2); - voor de juiste ploeg), maar niets lijkt toi werkt correct.
Echter,
de status signaal 'status_internal' maakt output LED knipperen zoals verwacht.Ja, waar kan het probleem in deze code?
Met vriendelijke groet, Thomas
Code:- klok: 2 kHzLIBRARY IEEE;
GEBRUIK ieee.std_logic_1164.ALL;
gebruik IEEE.numeric_std.ALL;entiteit machine
generieke (NUM_OF_LEVELS: positief: = 5);poort (
clk: in bit;
RESULTAAT: Out bit_vector (NUM_OF_LEVELS downto 1);
STATUS_LEDS: Out bit_vector (1 downto 0)
);
einde machine;
MODEL architectuur van de machine is
signaal change_sensed: bit;
signaal result_internal: bit_vector (NUM_OF_LEVELS downto 1): = "10101";
signaal status_internal: bit_vector (1 downto 0): = "00";beginnen
UITSLAG <= result_internal;
STATUS_LEDS <= status_internal;---------------- devide 2kHz te 0.5Hz----------------------
proces (clk)variabele count: integer bereik 0 tot 1000;beginnen
indien clk'event en clk ='1 ', dan
indien tellen <1000 vervolgens
count: = count 1;
anders
count: = 0;
change_sensed <= niet change_sensed;
end if;
end if;
einde proces;---------------- berekenen output resultaten ----------------------
elevator_travel: proces (change_sensed)beginnenresult_internal <= result_internal EN "11100"; - EN operandlengte
status_internal (0) <= change_sensed;einde proces;end model;
Ik heb een vreemd probleem heb ik bezig voor weken.Misschien kun je me helpen uit deze.
Ik heb een machine met interne toestand (geïnitialiseerd interne signaal).Ik strippen het ontwerp voor eenvoud.Zij moeten kunnen bitwise en de interne signaal en de output is.Maar met het ISE synthese UITSLAG uit.Ik heb al geprobeerd andere operatoren ook van toepassing op mijn 'result_internal' ( 'result_internal: ='1' & 'result_internal (5 downto 2); - voor de juiste ploeg), maar niets lijkt toi werkt correct.
Echter,
de status signaal 'status_internal' maakt output LED knipperen zoals verwacht.Ja, waar kan het probleem in deze code?
Met vriendelijke groet, Thomas
Code:- klok: 2 kHzLIBRARY IEEE;
GEBRUIK ieee.std_logic_1164.ALL;
gebruik IEEE.numeric_std.ALL;entiteit machine
generieke (NUM_OF_LEVELS: positief: = 5);poort (
clk: in bit;
RESULTAAT: Out bit_vector (NUM_OF_LEVELS downto 1);
STATUS_LEDS: Out bit_vector (1 downto 0)
);
einde machine;
MODEL architectuur van de machine is
signaal change_sensed: bit;
signaal result_internal: bit_vector (NUM_OF_LEVELS downto 1): = "10101";
signaal status_internal: bit_vector (1 downto 0): = "00";beginnen
UITSLAG <= result_internal;
STATUS_LEDS <= status_internal;---------------- devide 2kHz te 0.5Hz----------------------
proces (clk)variabele count: integer bereik 0 tot 1000;beginnen
indien clk'event en clk ='1 ', dan
indien tellen <1000 vervolgens
count: = count 1;
anders
count: = 0;
change_sensed <= niet change_sensed;
end if;
end if;
einde proces;---------------- berekenen output resultaten ----------------------
elevator_travel: proces (change_sensed)beginnenresult_internal <= result_internal EN "11100"; - EN operandlengte
status_internal (0) <= change_sensed;einde proces;end model;