Cpld Klok bron

Z

ZeleC

Guest
hallo
IM met een vreemd probleem met mijn Xilinx xcr3064xl CPLD
dus hier wat er gebeurt
een uitvoering van een teller en frequentie divider en gebruikt een frequentie generator zoals mijn klok en alles werkte goed op mijn test boord, dan om mijn klok bron van de PCB-i gebruikt en RC omvormers (ik gebruikte een 74hc04 met RC) te maken een 1 ons oscillator het probleem dat zij
didnt werkzaamheden van de inbreng van de klok aan de CPLD is een goed signaal, maar 1us de klok divider niet zou werken.als ik de plaats van de bron clk met een frequentie generator everythign was ok weer.
zo heeft iemand een idee hebben van wat er gaande is.
is het een probleem met de compatibiliteit van de 74hc04 oscillator met de cpld
PS: Ik gebruikte een xtal module en het werkte, maar im proberen om dit te vermijden, omdat de kleinste freq die ik heb is een 4Mhz en dit zal niet goed zijn voor mijn model, omdat het te veel macrocellen en zal het ontwerp willnot passen op de xcr3064xl ...
dank u bij voorbaat voor uw hulp

Zie stijgtijd van 74hc04 oscillator.
Als het te lang invoegen aantal buffers tussen oscillator en CPLD.

Hoi,

Probeer het gebruik van een tweede omvormer van de 74HC04 tussen de oscillator output en de CPLD ingang, of gebruik een trigger 74HC14 als buffer tussen de HC04 oscillator uitgang en de ingang CPLD

1e bent u er zeker van dat uw 74hc04 oscillator circuit geeft u waardevolle o / p?
Proberen om de uitgang van uw circuit op OCR of LA te weten wat de aard van de o / p signaal, dan kun je omgaan met het probleem volgens uw waarneming

dank jullie voor al je hulp
mijn poblem is gedeeltelijk opgelost
i vervangen 74hc04 met 74ls04
de cpld reageerden goed op de klok, maar het probleem is dat met de 74ls04 i cant produceren kleine freq.
Maar toch was ik me af waarom de 74hc problemen had met de cpld??

Als u een lage frequentie gebruiken 555 timer (SO8 geval)
meer predictible dat 74xx generatoren

U kunt de vorm 74hc04 gegenereerd signaal in meer steile golven door twee omvormer

(74hc04), indien de stijging van de tijd is te lang, CMOS-logica mei bot werk functioneel.

Ik denk dat u het signaal rechtstreeks van OSC
de output, De stijging van de tijd moeten worden

zeer groot.met vriendelijke groetZeleC schreef:

hallo

IM met een vreemd probleem met mijn Xilinx xcr3064xl CPLD

dus hier wat er gebeurt

een uitvoering van een teller en frequentie divider en gebruikt een frequentie generator zoals mijn klok en alles werkte goed op mijn test boord, dan om mijn klok bron van de PCB-i gebruikt en RC omvormers (ik gebruikte een 74hc04 met RC) te maken een 1 ons oscillator het probleem dat zij didnt werkzaamheden van de inbreng van de klok aan de CPLD is een goed signaal, maar 1us de klok divider niet zou werken.
als ik de plaats van de bron clk met een frequentie generator everythign was ok weer.

zo heeft iemand een idee hebben van wat er gaande is.

is het een probleem met de compatibiliteit van de 74hc04 oscillator met de cpld

PS: Ik gebruikte een xtal module en het werkte, maar im proberen om dit te vermijden, omdat de kleinste freq die ik heb is een 4Mhz en dit zal niet goed zijn voor mijn model, omdat het te veel macrocellen en zal het ontwerp willnot passen op de xcr3064xl ...

dank u bij voorbaat voor uw hulp

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back