Covariantie van de output variabelen in DCmatch simulaties

B

banvetor

Guest
Hallo iedereen,

Ik heb geprobeerd om een DCmatch analyse doen in een R-2R schakeling met transistors als de resistieve apparaten.De R-2R circuit functioneert als een D / A converter met de huidige productie.Elke tak van de R-2R heeft een schakelaar aan te sluiten op de output of op de grond.Deze switches worden gecontroleerd door een digitale teller.

Heel goed, ik weet dat een van de belangrijkste oorzaken van fouten in dit circuit is de discrepantie tussen de transistoren.Ook zal de voornaamste fouten gebeuren bij de overgang van de MSB bit, namelijk van 127 digitale woord tot 128.

Dus, om te proberen de fout schatten in deze situatie, liep ik twee analyse DCmatch, een met het circuit geconfigureerd om 127-uitgang en de andere met 128.Op deze manier heb ik twee willekeurige variabelen, elk met zijn eigen gemiddelde en sigma.Ik bel ze I_128 en I_127.

Voor de berekening van de std afwijking van de DNL van de R-2R circuit, moet ik I_128 berekenen - I_127.Aangezien beide variabelen zijn Gaussian, dient dit te gemakkelijk, gewoon aftrekken van de middelen en doe een vierkantswortel van de varianties.

Het probleem is dat de bronnen van de mismatch in beide variabelen dezelfde zijn.De DCmatch output geeft dat de transistors die goed zijn voor ongeveer.98% van de std dev.van I_128 ook goed voor 7% van de I_127.Ook een transistor die goed is voor 70% van de I_127 ook verantwoordelijk is voor 1,5% van I_128.

Wat dat alles betekent dat I_128 en I_127 worden gecorreleerd en aldus de std dev van de DNL moeten rekening voor de covariantie tussen de twee.Weet iemand een manier om deze covariantie schatting?Of zijn de 7% en 1,5% van de relatie klein genoeg zodat ik de variabelen kan overwegen ongecorreleerde?

Ik hoop dat ik maakte me op zijn minst een beetje duidelijk hehe ...

Bedankt,
Leo.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back