Correct gebruik van condensatoren

Z

zaph1

Guest
Om de spanning coming out van deze soepele, is het raadzaam om een ​​condensator 200V 1000uF of groter te gebruiken. Ik heb twee 200V 680uf. Mijn vermogen om schema's te lezen is beperkt, maar het lijkt erop dat de condensatoren in parallel met het circuit. Zouden ze niet in serie? Ook heeft de tijdelijke schakelaar op de weerstand staat te stellen de condensatoren afvoer nadat het apparaat wordt uitgeschakeld?
AnodizerSchematic.gif

de dopjes zouden moeten zijn naast alleen. de twee 680uf parallel geeft u 1360uf (bij 200V rating). ja de tijdelijke switch is om af te voeren. srizbf 9thjune2010

Laat ik wat specifieker zijn. Ja, ik weet de twee 680uf caps zijn in parallel. Ik heb ze in parallel met een set van leads coming out. Moet ik haak die leidt parallel aan de uitgangen van de gelijkrichter? Ik wil niet dat dit op te blazen op me dus ik wil er zeker van zijn voordat ik het doen. Let wel, dit is mijn eerste project waarbij ik gebruik hebben gemaakt van condensatoren in het ontwerp.

zal geen uitbarsting van de caps. houden de auto op nul spanning positie bij het opstarten. langzaam verhogen van de spanning, bewaking met een voltmeter op de o / p kant. rond de nominale spanning krijg je de reqd output. *** Zien dat caps polariteit goed is aangesloten. Waarschijnlijk is dit wat je bedoelt als de caps blazen. zoals verkeerde polariteit in elektrolytische caps zal exploderen op dat voltage levels! srizbf 9thjune2010

Ja, verslaafd parallel is de juiste installatie. Ik zal het proberen en zien hoe lang het duurt om uit te lekken de kappen met behulp van theresistor. [Size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 2 uren 12 minuten: [/color] [/size] Nou, niets bliezen! Niets werd rood-hot! Niets kreeg zelfs warm! Ik installeerde een schakelaar voor de weerstand en de spanning zou omhoog gaan, maar zou niet naar beneden terug te komen totdat ik actief de weerstand. Als ik laat de weerstand op, zal het een probleem en oververhit raken? Zal het ontladen van de condensator te snel en de smoothing van de condensator te ontkennen? Het is een 100w 100ohm weerstand.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back