Controlling 12V met 5V

2

2000

Guest
Hallo vrienden,

Een simpele vraag, ik
heb een 6.5V DC signaal dat moet worden ingeschakeld /
of gecontroleerd door een 5V DC controle signaal.Hoe te doen?
Bedankt voor alle hulp.

groeten,

2000

Hoi,

de eenvoudigste manier kan een relais.
Maar als u ons huidige waarden Ook ik denk dat het antwoord kan ernstige ....Syzzler

U hoeft niet schrijven hoe groot de stroom van de 6,5 VDC signaal.Verschillende oplossingen mogelijk het beste, afhankelijk van de huidige eisen, ook als de controle en de spanning van 6,5 V DC moet volledig elektrisch geïsoleerd van elkaar.

De eenvoudigste oplossing (in geval moeten zij niet volledig worden geïsoleerd) zou zijn om gebruik te maken van een schakelaar regeling op basis van MOSFET: s.Moet de eis worden bij de hand dat de 5 V DC en 6,5 VDC signalen moeten volledig geïsoleerd van elkaar, dan stel ik voor een model gebaseerd op de zogenaamde solid-state-relais.
Het zijn in wezen de opto-couplers, maar met een vermogen MOSFET als de uitvoer.Ik neem aan dat deze bestaat, vertoont de kwaliteit van het niet nodig de kennis van die van de output's moeten worden aangesloten op de meest positieve en / of negatief signaal.Dat wil zeggen dat zij werken als een relais maar verbruikt veel minder stroom en geen last van contact bounces vermoeidheid of mechanische problemen.

/ Pim

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back