Control de helderheid van power LED

C

Ching

Guest
Ik wil een circuit om de helderheid van een power-LED (5W) controle.Ik bracht een LED-driver (PR4101) en de demo al breed.En mijn circuit wordt geëxploiteerd op 12Vac (of kan worden 24Vac) ingang.

In de PR4101 datasheet (p.10), is er een uitleg van "typische applicatie met 12Vac levering en fase snijden dimmers".Ik ben echter niet begrijpen wat het gebruik van de pin "PWM", zoals hij verklaarde dat deze pin de helderheid van de LED in de datasheet kan controleren.Zoals blijkt uit P.10, alleen "VDI" is aangesloten, maar "PWM" is niet aangesloten op iets anders.Is de helderheid van de LED echt kan worden bediend, zelfs indien de PWM pin niet is aangesloten?en zijn helderheid is alleen afhankelijk van de turn-off/on gedeelte van de inkomende spanning?Eigenlijk ben ik niet zeker wat het ingangssignaal zo moet zijn dat ik kan dimmen de LED.Heb ik recht om te denken dat de helderheid kan worden gecontroleerd door de turn-on/off protion van het input signaal, zoals aangegeven in P.10 van de datasheet?Is er iemand kan geven mij het schema om me te tonen hoe het instellen van de juiste ingangssignaal voor het schema in P.10 of PR4101 demo board (p.18), zodat ik de helderheid van de LED's kan controleren?Bedankt.PR4101 Datasheet:
http://www.revel.com.hk/ufiles//PR4101.pdf

Ik denk dat de datasheet impliceert dat de PWM pin intern hoog getrokken zodat de impuls converter operationeel is standaard.

VrefPWM lijkt het is een intern gegenereerd referentie spanning die de drempel die de PWM pin te overschrijden voor de impuls oscillator start sets.Kijkend naar het andersom, als je de PWM pin hieronder 1V trekken, zal de LED afgaan.

Het besturen van een signaal op 500Hz of minder laat u de controle van de LED-stroom als je haar merk / ruimte-verhouding variëren.0% (altijd laag) betekent dat er geen LED, 100% (altijd hoog) biedt volledige stroom.

Brian.

Thanks Brian.

Ik heb geprobeerd om een 100Hz pulsbreedte signaal te geven aan de PWM pin van de demo board, en de input (Vin en Vin-) is een standaard 12Vac.Echter, de LED flashs serieus.Dus ik weet niet wat moet ik signaal geven aan de PWM of VDI pin?Ik heb ook geprobeerd om een 5KHz PWM-signaal te gebruiken om de PWM pin.De flitser is minder duidelijk dan voorheen (met behulp van 100 Hz signaal).Het wordt echter wel duidelijk weer wanneer de LED naar lage helderheid niveau (DIM-modus).De reden waarom ik probeer zo hoge frequentie signaal gebruik is omdat ik vind dat de tijdbasis is 50.0us in de PWM-meting schema in P.12 van de datasheet.De PWM-signaal gebruikt in deze meting lijkt te zijn 3kHz.Ik weet niet waarom het beveelt 500Hz of lager te gebruiken voor de PWM?

Sluit de VDI-pin met K10 positieve node.then schijf van de PWM pin met PWM signaal lager dan 500Hz.

Doe als SS13 zegt eerste, is het misschien het probleem oplossen.

Zo niet, controleer deze dingen:

1.De VDI-pin reset de chip als de voedingsspanning druppels te laag.Zorg ervoor dat uw AC levering niet wordt geladen teveel wanneer de LED is de huidige tekening.Je zou trilling waar het aanbod is hoog hebben, LED exploiteert, het aanbod daalt, VDI reset de chip, de levering gaat weer omhoog, LED werkt ....en zo verder.

2.Afhankelijk van hoeveel stroom u probeert te duwen door je LED's, kan C8 niet groot genoeg om 100uF.Je had rimpeling van de AC levering gewonnen met de PWM-signaal.Als dit het geval was, zou ik verwachten 100Hz een flash snelheid van ongeveer 1 seconde geven.U kunt dit bevestigen met behulp van een DC-voeding in plaats van AC.

3.Het kan gewoon een conflict van PWM frequentie en de schakelfrequentie hoewel ik zou denken dat dit minder waarschijnlijk.Als het is, controleer dat je het voeden van uw PWM rechtstreeks tussen de input pin en grond.Het kan de moeite waard te proberen een andere aardingsdraad locatie op het bord.

Laat het ons weten als dit helpt.

Brian.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back