Continue Time & discrete tijd-signaal

S

scorrpeio

Guest
Hallo, ik ben beetje in de war met het concept van de CT & DT signaal ...... A / c definitie van CT-signaal is continu met de tijd, terwijl DT-signaal is de in de steekproef CT-signaal .... Maar blokgolf wordt nog steeds beschouwd als de DT-signaal ..... Als we kijken naar de grafiek van blokgolf ziet het er om soepel te verlopen met de tijd ..... Ik bedoel, het is niet voor de steekproef als zodanig .... dus waarom niet beschouwd als de CT-signaal ......????:| Deze vraag lijkt misschien belachelijk .... maar alstublieft beantwoorden, ben ik verward ...

mijn vriend de discrete tijd signaal x [nT] Dit is de descrete versie van x (t) waarbij t = nT. hier n is een geheel getal en T is de bemonstering duur. zodat als uw signaal is de functie van t, dan is het niet descrete.

scorpeio schreef: Maar blokgolf wordt nog steeds beschouwd als de DT-signaal ..... U bent eigenlijk refferring naar digitaal signaal, die nul en een (ON of OFF staat) (in plaats van reële waarden --- CT-signaal) bevat Overwegende dat de CT vierkante signaal bevat echte waarden met betrekking tot tijd puls. hier tijd en amplitude is continu (dat wil zeggen, oneindige eindige waarden zeggen als amplitude varieert van-5V naar 5V vervolgens binnen dat een amplitude kan splitsing van het amitude in de oneindige reeks waarden wil zeggen,-5v,-4.999999999v,-4.999999998v en zo aan) dat is het verschil. Hoop dat het helpt U een beetje. Gelukkig leren.

[Quote = rramya] scorpeio schreef: Maar blokgolf wordt nog steeds beschouwd als de DT-signaal ..... U bent eigenlijk refferring naar digitaal signaal, die nul en een (ON of OFF staat) (in plaats van reële waarden --- CT-signaal) bevat Overwegende dat de CT vierkante signaal bevat echte waarden met betrekking tot tijd puls. hier tijd en amplitude is continu (dat wil zeggen, oneindige eindige waarden zeggen als amplitude varieert van-5V naar 5V vervolgens binnen dat een amplitude kan splitsing van het amitude in de oneindige reeks waarden wil zeggen,-5v,-4.999999999v,-4.999999998v en zo aan) dat is het verschil. Hoop dat het helpt U een beetje. Gelukkig leren. [/Quote] Heel erg bedankt voor de hulp! By the way .... als het is als oneindig eindig waarden, dan kunnen we ramp signaal gesprek zoals CT-signaal .... Geef mij de link naar dit te begrijpen als je erg druk en cant kijken naar deze kleine vragen ......

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back