Constant de huidige bronnen

L

Lucifre

Guest
Hi ...Ik heb een aantal ideeën voor een constante stroom bron .... ik weet over lm 317 configuratie, maar de weerstanden die nodig zijn om stroom te genereren mij nodig hebben, zijn te laag is (bijna ondoenlijk) voor mijn doeleinden ....
is er een instelbaar spanningsregelaar refrence met een hogere spanning dan 1.25V?

Hoe zit het met de huidige bronnen te bouwen met opamps?
Hier is een voorbeeld:
http://members.tripod.com/michaelgellis/howland.html

Groeten,
IanP

Alle vaste regelaar met een uitgangsspanning kan ook worden gebruikt als een verstelbare regelaar met een hogere referentie spanning.Gebruik de grond als de pin aanpassen pin en de rest is het hetzelfde probleem is alleen dat de shunt weerstand gebruikt voor de huidige detectie zal verbruiken meer stroom, en voor zeer lage stromen de regulator vertekenende stroom kunnen produceren een grote fout en verminderde de huidige regelgeving.Geïnteresseerd in het proberen met een shunt regelaar (zoals 431) en een transistor of zelfs een opamp?Wat is de stroom die u wilt regelen en de Max Power (of spanning) die je nodig hebt op de uitgang?

Lucifre,
U hebt geen vermelding van uw nauwkeurigheid of stabiliteit eisen.Een uitputting mode FET (bijna alle JFETs zijn uitputting modus) met poort verbonden met de bron maakt een ruwe huidige bron.Het is de uitgang van de weerstand zullen zeer hoog zijn, maar je zou moeten apparaten selecteren om de huidige je nodig hebt.
Groeten,
Kral

Dit is echt onbegrijpelijk mij:Quote:

Ik weet lm 317 configuratie, maar de weerstanden die nodig zijn om stroom te genereren mij nodig hebben, zijn te laag is (bijna ondoenlijk) voor mijn doeleinden ....

is er een instelbaar spanningsregelaar refrence met een hogere spanning dan 1.25V?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back