comparator (opamp type vs vergrendeld type)

L

ljy4468

Guest
Hoi
Ik
heb een vraag over vergelijkingslocatie type,
In het algemeen zijn er 2 soorten comparator.opamp type vs vergrendeld type
Vergrendeld vergelijkingslocatie is energiezuinig,
de kleine oppervlakte, snelle zwenking groter dan opamp type.

Vervolgens wat voor soort aanvraag moet opamp-type vergelijkingslocatie?

Hoi
Ik
ben niet zeker, misschien minder gecompenseerd.
groeten

opamped comp minder BW dan vergrendeld comp, misschien.
zodat haar propogation vertraging zal groot zijn.als uw comp niet te vertragen, zodat opamped comp kan worden gebruikt.

Denk ik.

Opamp gebaseerd vergelijkingslocatie is langzamer dan vergrendeld type vergelijkingslocatie omdat de snelheid van de opamp wordt beperkt door de BW.

Belangrijkste gebruik model verschil is continue tijd versus steekproef tijd operatie.OTA type vergelijkingslocatie wordt continue tijd en de uitvoer een continue tijd analoog signaal dat een vergrendeld vergelijkingslocatie wordt bemonsterd tijd en levert alleen informatie over de input-niveau op het instant vergrendeld.Als een ADC of logische poort moeten worden aan de uitgang van de comparator dan moet het worden bemonsterd tijd (voor de logische poort wanneer continue klinkinrichting dan op zijn minst moet hebben veel winnen, zodat de productie op het spoor dus niet te leiden een buitensporig breekijzer die op de logische poort zij stations).Meer fundamenteel als output van vergelijkingslocatie interfaces voor digitale schakeling dan vergrendelingsfunctie of hoge winst voor de uitvoer naar het spoor nodig is.Als de bemonstering periodes of bemonstering vervorming (smeergeld, klok geluid, enz.) is niet goed dan continue tijd vergelijkingslocatie kunnen worden gepast.
Snelheden enz. zijn elektrische eigenschappen en kan worden ontworpen rond indien dit nodig mocht zijn.Belangrijk is om de vergelijkingslocatie aan de opdracht bij de hand.Er zijn ontelbare toepassingen met unieke eisen dus een noodzaak om een bepaalde of smalle toepassing en het ontwerp daarvan.

Ik hoop dat dit helpt.

het algemeen, wanneer de op-amp wordt gebruikt als comparator, het werkt als pre-versterker met het oog op het versnellen van de snelheid.maar als we niet nodig hebben, zodat een hoge snelheid.kunnen we gebruik maken van de amplifer als vergelijkingslocatie zonder compensatie.
Maar, de vergrendeling wordt gebruikt als vergelijkingslocatie wanneer het wordt alleen in de stop-systeem.met andere woorden, klinkinrichting wordt alleen gebruikt in het systeem met klok die zeggenschap heeft in twee fasen: reset en vergelijken.
als een samenvatting, op-amp als comparator in de hoge winst of blijven systeem,
klinkinrichting als vergelijkingslocatie in de hoge snelheid of het gebruik gecompenseerd annulering
en stop-systeem.

hoi

Ik wil graag iets weten over de kloksnelheid fasen in een typisch offset-geannuleerd vergelijkingslocatie, die bestaat uit:

sc-netwerk
voorversterker
klinkinrichting
schakelaars

in razavis boek wordt vermeld, dat deze comparatoren bestaat uit drie modi:

gecompenseerd annuleren
tracking
vergrendelingsfunctie

maar hoe zit het met de kloksnelheid voor deze vervoerswijzen?Ik heb geprobeerd uit te rijden dit vergelijkingslocatie nonoverlapping met twee klokken, een voor offset-annuleren, een voor tracking en vergrendelingsfunctie en de vergelijkingslocatie werkte.is er geen fout wanneer dit vergelijkingslocatie wordt aangedreven met twee nonoverlapping klokken?

Thanks in advance

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back