Commands

S

safwatonline

Guest
hallo,
Ik gebruik Fedora Core 3, ik heb een aantal routine-opdrachten die ik doe "in terminal" elke keer als ik start de linux, ik wil dit proces te automatiseren,
Hoe kan ik een klein programma "executable-stand alone", dat de terminal opent en deze opdrachten in volgorde excute, i really dont maken hebt programmeerervaring Dus ik moet stappen in details,

nota, Ik probeerde het doen van een shell-scripts, maar het didnt work met mij,
wat ik wil doen is:

csh --- root-shell te veranderen om de C shell
bron. / .cshrc ----- openen. cshrc
ICMS ----- open cadans hulpmiddelen

thats it
thnx.

Ik zou denken dat een shell script zou gemakkelijkste.

Code:! # / bin / shcsh

bron. / .cshrc

ICMS

hallo,
thnx voor de hulp, doe ik dit voor het root-account, het idee is dat ik wil als het programma excute, open terminal oorspronkelijk bash en vervolgens de shell (csh), na deze excute enkele commando's, zoals het openen van het bestand. cshrc "bron . / .cshrc "en uiteindelijk draait de instrumenten commando" ICMS ", het probleem in shell scripts gebeuren" Ik denk dat "in het veranderen van de shell als wanneer ik een shell-script
het verandert alleen het reservoir en dont doorgaan met de volgende opdrachten heb ik nodig om een pad voor de. cshrc set,
Ik vroeg me af of dit uitvoerbaar is door C programma, zo ja hoe?
v.much thnx 4 the help
a.safwat

hallo,
thnx voor het antwoord, maar het didnt work, veranderde hij het reservoir naar C shell en te stoppen.

Voor een snel antwoord op het programma in C.
Dit wil worden erg vervelend.daar je prob moeten geheugen toe te wijzen voor de processen en de Childs vork of enkel het execX commando's ... Ik heb veel ervaring niet hebben tunning externe apps in een C-programma.Maar ik denk dat een shell-script zou een stuk makkelijker worden.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back