Comm poort communicatie

A

Antonio_Magma

Guest
Ik heb een modem die ik heb gebouwd mezelf en ik wil om te linken naar computers met elkaar via de modems.De modem is aangesloten op de computers via de comm poort.

Alleen PIN2 (ontvangen), pin3 (zenden) en pin5 (grond) worden gebruikt.Ik heb gebruikt VB6 om een instant messenger, maar de 2 computers kunnen niet ontvangen bericht van elkaar.Hoe kan ik testen of niet mijn modems met elkaar communiceren via de havens zonder gebruik te maken van de boodschapper of andere software?De 2 computers draaien met Windows 95.

Bedankt jongens.

Je hebt om te controleren aantal dingen:
1 - Beide series zijn configureren als dezelfde vorm?
1 - Uw programma wordt schriftelijk op de seriële poort?U weet dat dit gewoon met een oscilloscoop.
2 - De kabel is een cross-over, bijvoorbeeld.de pin RX1 is TX2 en RX2 is TX1.
3 - De afstand tussen de computers is groot?Deze kabel wordt samen met stroomkabels.
4 - U kunt gebruik maken van een seriële poort kijken, of hyper terminal; om te zien of heeft ieder sinal aankomen op een andere computer .....
5 - Waarschijnlijk heb je een eigenaar protocol bij communiceert, misschien uw software een CRC-fout ...enz., indien u meer informatie, welke proeven doe je nog?

Ik stuur een haven horloge dat ik, voor het testen.Dit programma werkt goed, maar werkt alleen met 8 bits, geen pariteit, een stopbit.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Thx leomecma ...

Blijkbaar werkt het als ik verbinding PIN2 te pin3 met de PC1 aan de kapitein modem ... en PIN2 te PIN2 met de PC2 aan de slave modem ....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back