cognitieve radio?

Heeft een nuttig papier / boeken of ander materiaal op "Cognitieve Radios"

Groeten
M

cognitieve radio verwijst naar een transceiver die detecteert ongebruikte frequentiebanden in het spectrum voor communicatie.

Ik had het boek neer Cognitieve Radio Technology, maar ik kan de link niet vinden.u kunt vinden door jezelf

Cognitieve Radio Technology (Communications Engineering) (Hardcover)
door Bruce A. Fette (Editor), Bruce Fette (Editor),

mittola schreef veel boeken over cognitieve radio, maar haar niet nog een volwassen technologie.
Ik denk niet eens een veelbelovende technologie

Om beter over Cognitieve radio ik u adviseren om te lezen "Cognitieve radio: Brain bevoegd draadloze communicatie", een invited paper, gepubliceerd in IEEE Journal on geselecteerde gebieden in de communicatie, VOL weten.23, NO.2, februari 2005, door Simon Haykin.
En het doctoraal proefschrift van Joseph Mitola, getiteld "Cognitieve radio, een geïntegreerde Agent Platform for Software Defined Radio ', het is online beschikbaar.Cognitieve radio verwijst eenvoudigweg naar een "intelligente draadloze communicatie systeem dat zich bewust is van zijn omgeving, en gebruikt de methode van begrip-voor-gebouw om te leren van het milieu en zijn innerlijke toestanden aan te passen aan de statistische variaties in de binnenkomende RF-stimuli door het maken vanovereenkomstige wijzigingen in bepaalde operationele parameters (bijvoorbeeldzenden-power, carrier-frequentie, modulatie en strategie) inreal-time, met twee primaire doelstellingen voor ogen:zeer betrouwbare communicatie waar en wanneernodig;efficiënt gebruik van het radiospectrum "Geciteerd uit papier Simon Hayken's.

Het is gebaseerd op BTR, Software Defined Radio, dat is het beginsel van de meeste functies van de radio "op software gebaseerde" in plaats van "hardware", hetgeen betekent met behulp van DSP's en FPGA's in plaats van met behulp van Application Specific IC's in Radio Transceivers.Dit biedt flexibiliteit in her-configuratie van een transceiver.Dus dit is hoe het in verband met DSP.

Zoeken in Digitale Bibliotheek van Communicatie maatschappij ....
www.comsoc.org
U krijgt hundreads van papers ... geschreven door Haykin en Mitola etc mensen ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back