Code voor PRBS / PN generatie (voorkeur voor AVR)

E

Eugen_E

Guest
Hallo,

Ik heb een code of een algoritme voor het genereren van PRBS op UC.
Ik weet over het gebruik van LFSR met feedback voor maximale lengte hebben, maar die methode lijkt minder geschikt voor een 8 bit microcontroller - sprake is van veel beetje verschuiven en testen, is het moeilijk op de schaal voor de sequenties langer dan 2 ^ 8 - 1 en dit vertraagt de outputsnelheid.
Ik zou graag iets te gebruiken byte-georiënteerd instructies dan bit-georiënteerd.

Bedankt

variable for shift register and a constant long
XOR mask to generate feedback.

Met behulp van hoog niveau programmeertalen, E, D, C, zou u gebruik maken van een lange
variabele voor shift register en een constante lange
XOR-masker voor het genereren van feedback.Op die manier vindt u de code in de literatuur.Hoewel de operatie niet is geoptimaliseerd om de beperkte, kan de functie eenvoudig worden gebruikt zonder na te denken over enkele bitshifts.
is coded by the uP simply as multiple 8-bit RLC operation (rotate left trough carry), which can be easily chained to any wanted bit length, additionally using a storage in memory for shift register, of course.

De C-shift sr <<= 1
wordt gecodeerd door de uP gewoon als verschillende 8-bit RLC operatie (draai links dal dragen), die gemakkelijk kan worden vastgeketend aan een wilde beetje duur, bovendien met behulp van een opslag in het geheugen voor shift register, natuurlijk.Programmering details zijn afhankelijk van de programmering van de respectieve up's model.Bij codering in assembler, kan feedback bits worden geëvalueerd expliciet voor nodig bits.

Groeten,
Frank

Enig idee waar ik kan krijgen PRBS generator en analysator code in verilog?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back