CMOS Klein signaal model: Rout berekening

K

kiran81077

Guest
Hoi,

Kan iemand me uitleggen hoe Rout wordt berekend voor het circuit weergegeven in de bijgevoegde figuur (circuit.jpg).

Ik heb de oplossing (answer.jpg), maar willen weten hoe het is berekend.

Dank bij voorbaat.
Sante,

Kiran
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Voor de berekening van de output weerstand, alle ingangen en DC bias bronnen zijn uitgeschakeld (vervangen door kortsluiting als spanningen). Dit is een korte tussen het hek en de bron van M1 (op kleine signaal analyse) dus het zou worden vervangen door rds1 zou veroorzaken. Voor M2 zowel de poort en bulk zijn aangesloten op de grond, zodat de bovenste 2 van de huidige bronnen kunnen worden beschouwd als een huidige bron gm = (1 n) vgs waarbij n = GMB / gm.
vgs gelijk zou zijn aan-Iout * rds1. Toepassen KVL: Vout = Iout * rds1 (Iout-gm (1 n) * (-Iout * rds1)) * rds2 = Iout * (rds1 (1 g (1 n ) * rds1) * rds2)
= Iout * (rds1 rds2 gm (1 n) rds1 * rds2), Rout = Vout / Iout.

Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie.
U hebt gemaakt soo eenvoudig te begrijpen.

Ik ben nieuw voor edaboard.Am niet zeker of ik een nieuwe vraag met hetzelfde onderwerp lijn kan worden voortgezet.

Mijn vraag: "Hoe kan men een keuze maken tussen Groot Signal Analysis & Small signaal analyse en wat zijn hun praktische gebruik"

Thanks & Best Regards,

Kiran Kumar S.

Kleine signaalanalyse, zoals de naam al aangeeft, wordt gebruikt voor de ingangssignalen van zeer kleine amplitudes. Het is voornamelijk gebaseerd op verdeling van spanningen en stromen in bias stromen en kleine signaal Ones. Dan, vergelijkingen van transistoren zijn gelineariseerde (uitbreiding van de vergelijkingen in polynomen en alleen de eerste orde voorwaarden en het verwaarlozen van hogere machten) is dus de gelineariseerde model is bereikt (de ene met de spanning gecontroleerd huidige bron GM * vgs). Voor deze oplossing om geldig te zijn, een hogere macht termen moet heel klein worden overwogen om de lineaire termijn, anders niet-lineariteit optreedt en harmonischen van het signaal kunnen krijgen aanzienlijk.
Grote signaal oplossing wordt gebruikt voor de signalen van grote amplitude speciaal wanneer hierdoor uw transistor te gaan van bepaalde werkwijze naar een andere (bv: verzadiging te triode of afsnijfrequentie). Een zeer bekende geval is de berekening van de zwenking van een versterker.
Voor meer informatie kunt u verwijzen naar "ontwerp van analoge CMOS geïntegreerde schakelingen" door Razavi, hoofdstukken 9 (p326) en 13.

Hoi,

Dank u voor uw antwoord.

Zal gaan door het boek van Razavi en terugkeren voor eventuele verduidelijkingen.

Met vriendelijke groet,

Kiran

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back