CMOS bandgap BJT waarom gebruik maken van N = 8?

A

andy2000a

Guest
veel ontwerper gebruik N = 8
Waarom N = 8?-> Voor lay-out makkelijk?
waarom geen gebruik maken van N = 1 N = 4 N = 31 N = 48?

Deze verhouding is gekozen vanwege de inrichting matching redenen.
Zoals blijkt uit N8.jpg, T1 en T2 bipolaire tranzistors zijn plced met gemeenschappelijke zwaartepunt aanpak.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Dit is weinig arbitrair.Om afname van de verspreiding van VBDG de spanning

VT * ln (N)

moet zo hoog mogelijk zijn.Dat komt door de spanning te compenseren van een individuele NPN of PNP is bijvoorbeeld 500uV, de offset spanning van de lus expressie definiëren van de k * T huidige bron is

Vo, loop = Vo * (1 sqrt (1 / N))

Dus de verspreiding van de k * T huidige bron is

Vo * (1 sqrt (1 / N)) / (VT * ln (N)) = 12.5e-3 voor N = 8 en Vo = 500uV

voor N = 48 de avove spreiding is 5.7e-3

Dus u kunt profiteren een beetje als je N. verhogen Ook het schot lawaai en de resistieve lawaai van RB en RE verbetert met N, maar de uitdrukking en afleiding is te lang hier.

Dus het lijkt mij dat de keuze N = 8 gebeurt in de meeste gevallen w / o onderzoek gebied versus tolerantie.

overwegen, omdat de wedstrijd van lay-out en plaats.en ik heb ontworpen degene die N = 24

Ik ben bang dat als n = 24 vervolgens om lijn 5 BJT in het
dus de eerste en de laatste zal zijn ver van het centrum
kunt u er zeker van dat ze overeenkomen met de spiegel een?

Plaatsing van de interne diode is niet zo belangrijk dan de dummy diodes plaats op de rand van de array.Deze dummys aanwezig dezelfde laterale diffusie profiel voor iedere diode.De dummy kan ook kleiner zijn of slechts een fragment.Maar het moet een toegestaan element.U kunt een kijkje nemen in uw designkit als uw gieterij ooit gehoord van dat.

Ik voel haar beter om kleinere n hebben sinds hogere n veel ruimte verbruikt

Welke ontwerp salie kan beschrijven het detail?Ik ben erg dorst ook!

M: N = 1:8 verhouding past het beste met de gemeenschappelijke zwaartepunt lay-out-regeling en dus vermindert varitions ander proces (zoals VBE, Is, bèta, enz.).De config zal worden als het volgende ...

NNN
NMN
NNN

Het centrum van M en N wordt verspreid op hetzelfde punt.

Ook andere combinaties kunnen worden gebruikt, maar deze beter.

Als reden voor de lage ruis, hoge aspect ratio wordt gebruikt, zoals N = 48, zelfs 108 ....

vindt u een aantal goede doc abt van de BGR die kunnen ua eerlijke idee te geven bij de selectie van de waarde van de N (nunber van BJTs)
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=509272 # 509272
vijay

Voor een betere Maching van de BJT, is het veilig om 2,16 te houden, want als de twee BJT's gehouden in het centrum en wordt omringd door 16 andere, van het centrum van het proces as variatie (delta) krijgt teniet gedaan.

Het is niet compalsary aan de verhouding B: A als 1:8 gebruikt, kunt U terecht voor 1:15 of 1:24 of 1:35 ....

maar de kleinst mogelijke best passende combinatie in de lay-out oogpunt is de 1:8 De voordelen in het gebruik van dit gebied is het minder, beste matching.the arrangement is:
AAA
ABA
AAA

Ook u kan gaan voor de 1:24 of 1:35 u er ook krijgt het gemeenschappelijk zwaartepunt, maar het gebied zal worden enorm in vergelijking met de rest van het circuit.

U zou kunnen krijgen van de twijfel dat B: A = 1:3 ook de kleinst mogelijke gemeenschappelijke zwaartepunt regeling, maar het is niet, omdat de regeling u zal krijgen, is:

AA
AB
In de bovenstaande regeling die dezelfde omgeving voor de all BJTS u opnieuw te plaatsen 5 meer poppen, die komt tot dezelfde regeling als vermeld B: A = 1:8.

Dus de meeste van de BGR ontwerpen bevat de 1:8 ratioed BJTS

vijay

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back