CMFB voor 2stage OTA - een of twee?

E

ee484

Guest
Hallo, Ik heb een vraag over common-mode circuits feedback voor twee fasen OTA.

Op pagina 324 van analoge Razavi's boek, "Het is belangrijk op te merken dat volledig differentieel in twee fasen opamps zoals die in Fig. 9,22 CMFB moeten twee netwerken, een voor de output van elke fase. Een voorbeeld is beschreven in [10-Rabii , JSSC] "

Toch zie ik niet in waarom we twee CMFB circuit hebben voor Fig.9,22 zaak.
Als een CMFB circuit is aangepast aan cm gewenste niveau, is feedback naar de eerste fase staart huidige zodat bepaalde Vgs spanning op M9 en M10.Zo is de common-mode uitgangsspanning in de eerste fase is hetzelfde een Vdd-Vgs9, 10.

Kan iemand beweren mijn verklaring?

Please, justfy Daarom moeten we twee CMFB voor twee-fase ota.Is in twee fasen ota hebben twee CMFB hebben in ieder geval?

Thanks in advance!
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Uw redenering is juist.Alleen als M9 en M10 zijn aangesloten als diffamp en vertekend worden door een huidige bron die u nodig CMFB twee fasen.

U kunt terug kijken van de output naar de input voor een comon mode signaal.Als de productie moet worden op een common mode niveau van de huidige trog M9 en M10 moet gelijk zijn aan de output stadium vooringenomenheid.Dat bepalen de gate spanning van M9 M10.Deze poort spanning definiëren van het potentieel van twee elkaar tegenwerkende huidige bronnen.De eerste is de PMOS bias huidige bronnen van boven.De tweede als de bias huidige bron van de input NMOS diffamp hieronder.Dus als ofwel de PMOS vertekening wordt geregeld of de NMOS bias de verordening lus wordt afgesloten met volledige bepaald vertekenende.

Ik denk dat je een programma schrijven dat de toplogy circuit van de analyses en de rang tekort van partijdigheid stabiliteit te bepalen.

helo,
Ik ben echt een newbie in analoge IC Design dus dont mijn woorden nemen als feiten, hoe dan ook het idee is dat de reden waarom we moeten CMFB op de eerste plaats om ervoor te zorgen dat elke fout in de stroom wordt uitgeschakeld (dwz om te voorkomen dwingen een MOS in triode ), die isnt verzekerd door het opslaan van de CM op een bepaald niveau, maar door simultainiously aanpassing van de bias spanning van de MOS lasten.
dus op de eerste fase eerste CMFB u moet hebben voor VB3 bijvoorbeeld, dan nemen 2e fase, u moet naar een andere CMFB doen voor VB4, i dont zie geen verband tussen de stroom van de eerste met de tweede (dwz als u ingesteld VB3, wat maken VB4 correcte en vice-versa)
anyway dit is slechts mijn mening.
groeten,
a.safwat

Ik ben het eens met het advies van safwatonline 'en je kan verwijzen terug de verwijzing van de het papier Razavi's papier.

safwatonline,

het schema hierboven weergegeven is w / o het CMFB pad.

CMFB are needed to make CMD stabilisation.

Het is vragen
hoeveel CMFB nodig zijn om CMD stabilisatie te maken.Anders als u een eenvoudige twee-fase, symmetrische input, asymmetrische uitgang, de uitgang van de opamp het knooppunt van de spiegel het besturen van de output stage gate ingang is ook niet gedefinieerd. Zij wordt gedefinieerd door de externe feedback!

slechts een CMFB is genoeg, als ik slechts een in opgevouwen cascode OTA.I donot gebruikt denken, moeten we two.just verwijzen Paul Gray boek hoofdstuk 16, zoals hij de kwantitatieve analyse heeft gegeven.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back