circulaire polarisatie vraag

M

Matt

Guest
Als ik het opzetten van een lijn van het zicht RF-link, dat is de beste polarisatie te zenden naar mijn RHCP antenne?

Thanks in advance.

LHCP zou de zender polarisatie voor 100% aan uw efficieny RHCP antenne.

I disagree.Om Bood energie overdracht beide antennes aan dezelfde circulaire polarisatie (RHCP hebben in uw geval).Combinatie van LH en RH U ontvangt alleen de crosspolarization signaal niveau.

Nou ik zou niet te veel weten, maar een defacto regel Ik heb ergens gelezen zei dat zowel de Tx en Rx dezelfde polarisatie voor een goede ontvangst moet hebben.

salem_sajid,

Dat is zeker het geval voor lineaire polarisatie, maar ik heb de neiging om eens met djalli (behalve voor 100% rendement bit, dat zou mooi zijn).

Bedankt voor uw mening.

Matt

OK, het is aan jou, maar ik raad aan over "polarisatie mismatch verlies lezen" onderwerpen.Als u een koppeling tussen LH en RH u krijgt niets (in het ideale geval).

groeten

Misschien ben ik hier verkeerd, maar gelieve mij te corrigeren.Het opleiden misschien aan mij.
rotates in a circle making one complete revolution during one period of the wave.

In een circulaire gepolariseerde antenne, het vlak van polarisatie
draait in een cirkel om een volledige omwenteling in een bepaalde periode van de golf.
, the sense is called right-hand-circular RHC.

Als de rotatie met de klok mee kijkt in de richting van voortplanting,
is het gevoel heet rechts-cirkelvormige RHC.Als de rotatie tegen de klok, de zin wordt genoemd linker-circulaire.

Dus als u sturen LHC golf voorstellen wat die antena aan de andere kant (in de lijn van het zicht) verwacht?Een RHC golf.

Forgot it!

Heeft u een verbeelding als je staat achter de antenne van de zender en u zoekt op vlak van de revolutie.Het draait links

Doe nu hetzelfde als je in de ontvangende antenne.

Ik probeer te visualiseren het.

Elk einde van een link moet antennes gebruiken met dezelfde zin (RHCP / LHCP) van polarisatie.

Ter referentie ga naar:
Richard C. Johnson "Antenne Engineering Hand boek. 3rd.Edition" Keuze van de polarisatie, P 27-5.

Hallo,

Ik zie dat er veel verwarring over RHCP en LHCP definitie voor Tx en Rx antenne.In paricular wat zegt djalli is "extreem fout", een collega van mij heeft gedaan deze fout en het was dicht bij zijn ontslagen door mijn baas (hij bouwde de RX antenne in de verkeerde polarisatie!)

Er is een eenvoudige manier te identificeren als een antena is of Tx Rx is RHCP of LHCP, jullie twee situatie hebben (bewust zijn over de Rx definitie is het de minder intuïtief!)
the antenna see propagate from
the antenna a LHCP or RHCP polarization.

1 antenne Tx: een TX-antenne is LHCP of RHCP "als en slechts als" een volk achter
de antenne te zien propageren van
de antenne een LHCP of RHCP polarisatie.
see wave in LHCP or RHCP goes to the RX antenna.

2 antena Rx: een Rx-antenne is LHCP of RHCP "als en slechts als" een volk op zoek naar de Rx antenne
zie golf in LHCP of RHCP gaat naar de RX antenne.

de truc is dat in beide gevallen heb je het verblijf van de golf in de richting van voortplanting kijken (TX-Achter, Rx-voor)!

tot slot een RX-antenne is RHCP als het Abe is een RHCP Wave transmittet Recive van een TX-antenne in RHCP.
VERGETEN, ALTIJD BOTHRX en TX antenne moet HEBBEN DEZELFDE POLARIZATION SENSE!

Het spijt me voor mijn Engels lenguage!

juppydu wrote:

Hallo,

de truc is dat in beide gevallen heb je het verblijf van de golf in de richting van voortplanting kijken (TX-Achter, Rx-voor)!Het spijt me voor mijn Engels lenguage!

juppydu wrote:

Hallo,een collega van mij heeft deze fout gedaan en het was dicht bij worden ontslagen door mijn baas (hij bouwde de RX antenne in de verkeerde polarisatie!)

Ik denk dat het belangrijk hier onderscheid te maken tussen opvattingen en zekerheden.
Wat is zeker?Wat is geprobeerd, getest, en wordt gebruikt voor vele jaren in TLC.
Het is zeker dat een RHCP RX het signaal uitgezonden door een RHCP TX zal ontvangen.
Het is zeker dat een RHCP golf is dat regardeless de zin van het pad (TX of RX)
Het is zeker dat 2 tegenovergestelde definities bestaan; de IEEE een tegengesteld is aan de fysieke Optic definitie.

Adviezen: In het Radio veld, heb ik werkte alleen met IEEE definitie.
Ik ben het niet de 1e post van djalli.
Terwijl ik de 2e post van djalli eens, het is de "bron" van de naam die wordt gebruikt voor circulaire polarisatie.

Ik heb gezien dat veel perople in de praktijk verwarren RHCP en LHCP, ik heb opgemerkt dat de reden misschien psicological en de uitleggen vallen de ond van dit bericht.

Ciao Sergio!

Ik ben het met je, het is duidelijk een definitie (zoals andere in elektromagnetische veld en alle dagen in het leven), toch verklaarde een definitie is het zeer belangrijk om het te volgen.

Hier een grafische weergave van een roterende polarisatie.
Ref.: MK3 VLBI Manual (Het is een picturale beeld van wat wordt uitgelegd op de Kraus-Antennes)
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back